Constitució del Consell Municipal de Joves

El Consell Municipal de Joves de la Seu d’Urgell 2015-2016 s’ha constituït aquest dimecres en una sessió que ha tingut lloc a la sala d’actes de l’Ajuntament urgellenc. El ple ha estat presidit per l’alcalde Albert Batalla, acompanyat de quatre regidors dels grups municipals: Isidor Alberich (CiU), Miguel Perruca (Compromís X La Seu), Xavier Munt (ERC) i Pau Lozano (CUP). En aquesta primera sessió, s’han presentat els 12 alumnes que conformen el Consell, entre els quals hi ha quatre representants de l’Institut Joan Brudieu, quatre de La Salle i, per primera vegada, quatre estudiants de primer curs de secundària del nou Institut La Valira. Els joves han pres possessió com a membres d’aquest òrgan representatiu dels alumnes de secundària de la ciutat. […]

La sessió plenària ha inclòs també un repàs als acords presos per part del Consell Municipal de Joves durant el curs passat. En aquest sentit, Batalla ha recordat que la prioritat de treball serà tractar el tema de bullying, tal i com es va decidir en el darrer ple d’aquest òrgan, celebrat el curs passat. Al respecte, l’alcalde urgellenc ha assenyalat que “es tracta d’una qüestió important perquè ens afecta a tots com a societat; el fet que els joves ho proposessin ens ha semblat molt interessant”. Per Batalla, “això vol dir que el jovent també té la voluntat d’explorar sobre aquesta problemàtica i, alhora, d’evitar-la tant com sigui possible”.

En relació amb aquesta qüestió, s’ha creat recentment a la Seu d’Urgell una comissió formada per diferents professionals i representants dels centres educatius de la ciutat, que acordaran les línies de treball. En les trobades que es realitzaran al llarg del curs s’explicarà als joves les propostes i se’n recollirà les opinions a l’hora d’abordar el tema.

En el primer ple del curs del Consell Municipal de Joves, els alumnes de cada centre educatiu han presentat un gran nombre de propostes, així com diverses peticions que han fet arribar al propi Ajuntament de la Seu d’Urgell. La majoria de les peticions estan vinculades amb el civisme, però també s’ha parlat de lleure, cultura i esport. Entre d’altres qüestions s’ha fet referència a més espais de carril bici, més il.luminació en algunes zones de la ciutat, la construcció de més instal.lacions esportives o un carnet d’activitats per a joves.

Davant l’allau de qüestions, l’alcalde de la Seu, Albert Batalla, ha assegurat als estudiants que s’estudiaran de forma convenient totes les propostes i es donarà una resposta a les seves peticions en les properes reunions de l’ens. En tot cas, els representants institucionals han convidat els joves a involucrar-se en la ciutat. “Es pot corresponsabilitzar la gent jove del nostre municipi i fer-los entendre que la ciutat pot ser millor si ells també s’impliquen”, ha destacat Batalla.

(notícia i fotografies extretes de RàdioSeu) – Fotografies

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *