D’acord amb la Llei orgànica d’educació (LOE) i amb el seu desenvolupament a Catalunya (decret 143/2007) i tal i com es preveu en les resolucions per a l’organització i el funcionament dels centres, tots els centres han de fer una avaluació de diagnòstic, centrada en les competències bàsiques del currículum. L’avaluació diagnòstica és una avaluació de caràcter orientador i formatiu per als centres. No determina, per tant, l’expedient acadèmic individual de l’alumnat. L’avaluació diagnòstica ha de permetre avaluar l’assoliment de la competència comunicativa lingüística i de la competència matemàtica al final del segon curs de l’ESO. Les proves s’administren a l’alumnat de tercer d’ESO. D’aquesta manera s’assegura que en el moment de fer les proves, l’alumnat ha cursat íntegrament els aprenentatges previstos. El curs 2012-2013 és el quart curs que s’aplica l’avaluació diagnòstica.
A l’Institut tindran lloc els dies 17, 18 i 19 d’octubre, a partir de les 8:45, amb una durada real de 60 minuts, i amb la següent proposta d’organització:
- Dimecres 17: Llengua castellana
- Dijous 18: Llengua catalana
- Divendres 19: Matemàtiques