D’acord amb la Llei d’Educació de Catalunya i amb la legislació vigent, tal i com es preveu en les resolucions per a l’organització i el funcionament dels centres, tots els centres han de fer una avaluació de diagnòstic, centrada en les competències bàsiques del currículum. L’avaluació diagnòstica és una avaluació de caràcter orientador i formatiu per als centres. No determina, per tant, l’expedient acadèmic individual de l’alumnat. L’avaluació diagnòstica ha de permetre avaluar l’assoliment de la competència comunicativa lingüística i de la competència matemàtica al final del segon curs de l’ESO. Les proves s’administren a l’alumnat de tercer d’ESO. D’aquesta manera s’assegura que en el moment de fer les proves, l’alumnat ha cursat íntegrament els aprenentatges previstos. El curs 2014-2015 és el sisè curs que s’aplica l’avaluació diagnòstica.
A l’Institut tindran lloc els dies 15, 16 i 17 d’octubre, a partir de les 8:45, amb una durada real de 60 minuts, i amb la següent proposta d’organització:
- Dimecres 15: Llengua castellana
- Dijous 16: Matemàtiques
- Divendres 17: Llengua catalana […]
Més informació a la web del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu.