Alumnat de CAI-APD 2n a la IV Jornada d’emergències del Pirineu

El passat divendres dia 17 l’alumnat de segon de CAI-APD va participar en la IV Jornada d’Emergències del Pirineu, fent de figurants en dos tallers diferents. A “E-Fast prehospitalària” el personal sanitari participant va observar els òrgans interns de vàries alumnes a través d’un ecògraf per aprendre a prendre decisions envers el tractament i transport del pacient traumàtic. Un altre grup d’alumnes va fer de figurants en un simulacre d’accident amb víctimes múltiples on es va practicar el triatge remot utilitzant un dron. A través de les ordres donades pels altaveus del dron, l’equip del SEM va guiar les persones afectades i va orientar els socorristes espontanis perquè poguessin ajudar els ferits més greus. Així, les alumnes van poder repassar els protocols estudiats a Primer Auxilis i, al representar l’escena, van experimentar com deu ser viure un accident d’aquest tipus des del lloc de la persona afectada. A més a més, van comprovar de quina manera la incorporació de noves tecnologies aporta grans millores a la gestió d’aquest tipus d’emergències. A canvi d’aquests serveis prestats, l’alumnat de CAI-APD2 va poder assistir als tallers “Atenció mèdica urgent a les víctimes d’allaus” i “Simulacre d’evacuació d’un pacient bariàtric”. Agraïm la Fundació Sant Hospital l’haver-nos permès la possibilitat de formar part d’aquest event tan enriquidor per a la formació del nostre alumnat. (fotos)