A les semifinals del concurs de Lectura en Veu Alta

Els alumnes Júlia López, Guillem Baqué i Jana MiguelSanz de l’Institut Joan Brudieu, i els seus companys substituts, Helena Vidal, Ares Serch i Gil Ruíz, van resultar guanyadors de la categoria Tropa de Corsaris en els quarts de final del XVè Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta, celebrats el 12 de març a Oliana. com a TroHi han participat un total de 34 alumnes de 16 centres educatius de l’Alt Urgell i Cerdanya. L’objectiu del concurs ha estat un any més incrementar l’interès per llegir i per escoltar, a més de fer de la lectura “una activitat divertida, col·laborativa i engrescadora”.

La nostra enhorabona a tota la Tropa de Corsaris així com a la resta de participants, els Corsaris, representats per Aroa Cortés com a titular i Lluc Torner com a substitut.

Els guanyadors de l’edició 2019 han estat, a més, Teresa Martín Navas (Col·legi La Salle), en la categoria Grumets Vermells; Valentina Mas Valls (Escola La Valira de la Seu d’Urgell), en la categoria Grumets Verds; i Isabel Canut Sumarroca (INS La Valira de la Seu), en la categoria Corsaris. Tots aquests alumnes representaran l’Alt Urgell i la Cerdanya a la semifinal que es celebrarà a Mollerussa, al Teatre l’Amistat, el dimarts 9 d’abril, a les 10:30 h, en el marc del 35è Saló del Llibre infantil i juvenil de Catalunya.

Els quarts de final del XVè Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta, organitzat pel departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, han anat a càrrec del Servei Educatiu de l’Alt Urgell-Cerdanya i la Fundació Enciclopèdia Catalana. La iniciativa també compta amb el suport de Biblioteques de Catalunya i de l’Obra Social La Caixa.

Centres participants

En el concurs hi han participat el Col·legi La Salle (la Seu d’Urgell), l’Escola Arnau Mir de Tost (Pla de Sant Tirs), l’Escola Castell-ciutat (Castellciutat), l’Escola El Puig (Prullans), l’Escola La Valira (la Seu d’Urgell), l’Escola Mare de Déu de Talló (Bellver de Cerdanya), l’Escola Miret i Sans (Organyà), l’Escola El Puig (Prullans), l’Escola Mossèn Albert Vives (la Seu d’Urgell), Escola Pau Claris (la Seu d’Urgell), Escola Pere Sarret (Martinet), l’Escola Ridolaina (Montellà), l’Escola Sant Climent (Coll de Nargó), l’Escola Sant Jordi (Oliana), l’Institut Aubenç (Oliana), l’Institut Joan Brudieu (la Seu d’Urgell) i l’Institut La Valira (la Seu d’Urgell).

Final al Teatre Nacional de Catalunya

En aquesta edició del certamen de lectura s’hi han inscrit un miler de centres educatius de tot Catalunya, que es reparteixen en 60 quarts de final i en 7 semifinals. La final de Catalunya tindrà lloc el 4 de juny al Teatre Nacional de Catalunya. L’objectiu del concurs és “incrementar l’interès per llegir i per escoltar, a més de fer de la lectura una activitat divertida, col·laborativa i engrescadora”.

(fotos i notícia extretes de RàdioSeu)