Lliurament dels Premis Sambori 2018 del Pirineu

La Sala de la Immaculada, a la Seu, ha acollit aquest divendres 23 de març l’acte de lliurament dels Premis Sambori 2018 al Pirineu, en què han resultat premiades, entre d’altres, les alumnes Cristina Rosell Esau i Ariadna Flix Bellmunt, de l’Institut Joan Brudieu. [fotos]

El certamen, organitzat per Òmnium Alt Urgell, reconeix els millors relats en català escrits per alumnes de primària, secundària i batxillerat de centres educatius d’arreu de les comarques de l’Alt Pirineu i del Principat d’Andorra. En aquesta cinquena edició territorial hi han participat 113 alumnes de 47 centres pirinencs. El lliurament, presentat pel periodista de RàdioSeu Ignasi Cervera, va comptar amb una actuació del grup musical de noies Noves Veus, acompanyades d’Amalia Sanz a la direcció i Lourdes Querencia al piano, i amb la presència de Núria Oliva, presidenta d’Òmnium Alt Urgell, i de Meritxell Bellmunt, responsable del Premi Sambori al territori.

Premis Sambori 2018 al Pirineu

• Categoria A (1r i 2n de Primària)
    • 1r premi: La bruixa i el ratolí, Anna Sangrà Luna (Escola Sant Jordi d’Oliana). 2n: La pobra gallina Maria, Marcel Casassas Sanz (Escola Sant Jordi d’Oliana). 3r: Al bosc hi ha minairons, Ivet Guirado Garrigós (Escola d’Alins).
  • Categoria B (3r i 4t de primària)
    • 1r Premi: Un potxó a cada galta, Agnès Feliu Casals (Escola de Llavorsí). 2n: El sabater desconegut, Núria Gascón Moliné (Escola Pau Claris de la Seu). 3r: A les bordes de Tresó, Clàudia Isús Espot (Escola de Llavorsí).
  • Categoria C (5è i 6è de primària)
    • 1r premi: El violí, el joc de cartes i el sac, Ian Canals Martín (Escola Rosa Campà de Montferrer). 2n: El misteri de l’arbre, Jana Planes Planes (Escola Albert Vives de la Seu). 3r: Una platja màgica, Ona Dos Santos Nicola (Escola Pau Claris de la Seu).
  • Categoria D (1r i 2n d’ESO)
    • 1r premi: Ensenyant-li els secrets del món, Cristina Rosell Esau (Institut Joan Brudieu de la Seu). 2n: Doble realitat, Elena Martín Garí (Sagrada Família d’Escaldes-Engordany). 3r: El meu germà, Ariadna Flix Bellmunt, Institut Joan Brudieu de la Seu.
  • Categoria E (3r i 4t d’ESO)
    • 1r premi: L’incendi que arrasa, Alba Delgado Solans (Institut de Tremp). 2n: Ales, Núria Garcia Segarra (Col·legi Sant Ermengol d’Andorra la Vella). 3r: La millor immoralitat, Edgar Balagué López (Institut La Valira de la Seu).
  • Categoria F (Batxillerat i Cicles Formatius)
    • 1r premi: La finestra, Marc Camardons Cirera (Col·legi Sant Ermengol d’Andorra la Vella). 2n: Preses, Elisa Soler Touceda (Col·legi Sant Ermengol d’Andorra la Vella), 3r: L’última carta, Marc Rivero Mesías (Colegio María Moliner d’Andorra la Vella).

Jurat i escoles

El jurat d’enguany ha estat format per Ermengol Puig, Isidre Domenjó, Bernat Manresa, Roser Porta, Núria Tomàs, Sílvia Lluís, Ester Farran i Cristina Canturri, per part d’Òmnium Alt Urgell; i Mercè Alegret, Núria Agulló, Blanca Capdevila i Francesc Prats, d’Òmnium Pallars.

Als Premis Sambori d’enguany hi han participat un total d’onze escoles de l’Alt Urgell (La Valira, Pau Claris, Albert Vives, Castellciutat, La Salle, Rosa Campà de Montferrer, Miret i Sans d’Organyà, Sant Miquel de Peramola, Sant Jordi d’Oliana, Institut Joan Brudieu i Institut La Valira), juntament amb tres de la Cerdanya (Vedruna de Puigcerdà, Portella Blanca de Lles i Pere Sarret de Martinet), tres del Pallars Jussà (els institut de Tremp i la Pobla i l’escola Els Raiers)  dues del Pallars Sobirà (Alins i Llavorsí) i tres d’Andorra (Sagrada Família, María Moliner i Sant Ermengol).

Notícia a RàdioSeu