Xerrada sobre fotònica

El passat dilluns 11 de novembre, la doctora Federica Beduini, investigadora i integrant de l’equip d’outreach de l’ICFO-Institut de Ciències Fotòniques- de Barcelona, va fer una xerrada sobre la recerca que es fa en aquest prestigiós centre internacional, així com les seves aplicacions immediates al món de la salut i la indústria.

L’ICFO és una institució que té com a objectiu fer avançar els límits del coneixement de la fotònica, la ciència i la tecnologia de la llum. La llum, concretament la llum làser, és una de les tecnologies més prometedores de què disposa actualment la humanitat. Els seus programes de recerca s’emmarquen en línies de frontera de primer nivell mundial i tenen l’objectiu d’encarar els importants desafiaments als què s’enfronta la societat en general. Centrats en problemes, actuals i de futur, en salut, energia, informació, seguretat, protecció i cura del medi ambient.

Els alumnes del batxillerat internacional i alguns altres de batxillerat científic, van escoltar amb molt interès les explicacions relacionades amb la recerca: Grafè i materials 2D, BioNano i Quantum, així com la divulgació sobre la transferència de coneixement i tecnologia, i les activitats de divulgació de l’ICFO dirigides a estudiants i professors.