Tres professores de l’institut, guanyadores als XVIII Premis CAC

El passat divendres es va celebrar en streaming l’entrega de la XVIII edició dels Premis CAC a l’escola, en col·laboració amb el Dpt. d’Educació i la Fundació «La Caixa». L’objectiu d’aquest concurs és fomentar l’educació en comunicació als centres educatius.

El projecte Les dones també escriuen la història de l’art, desenvolupat per Rosalia Anglada, Isabel Taixés i Ester Ferrando, professores del centre, ha guanyat el 1r premi en la categoria Professorat. Es tracta d’un projecte de videocreació, proposat dins del marc de l’assignatura Fonaments de les Arts, on els alumnes elaboren material divulgatiu sobre dones artistes de diferents disciplines, en múltiples formats: Youtube, videoart, reportatge, audioguia… De manera interactiva, mitjançant codis Qr, aquestes càpsules informatives arriben a alumnes de tot el centre i aquests alumnes (concretament els d’ESO) treballen els continguts i creen nous materials.

Des d’aquí volem donar les gràcies a tots els alumnes implicats en el projecte: del Batxillerat artístic del curs passat i d’aquest, i també  de primer d’ESO. El fet de premiar un treball d’aquest tipus és un pas més en la visualització de les dones artistes. Hem de ser conscients que el seu treball no apareix en els llibre d’art i elles i les seves obres han format part de la història i cal treure-les de l’oblit.