Fer estudis universitaris a França

El passat dimecres, 4 de desembre, es va impartir al centre una conferència sobre els estudis universitaris a França. L’Anne Thépin, responsable de Campusfrance a Barcelona, va donar informació detallada sobre els estudis superiors a França, adreçada molt especialment a alumnes de Batxibac de la província de Tarragona.

Més de 300.000 estudiants estrangers trien França cada any per fer una carrera universitària. Per què?  Estudiar a França ofereix diversos avantatges, però sobretot la possibilitat de gaudir d’un dels millors sistemes educatius i més econòmics del món. Els alumnes de Batxibac poden accedir a les Universitats de França amb els mateixos drets que els alumnes francesos.

L’Anne Thépin va explicar com inscriure’s a les diferents Universitats, quins tipus d’ajudes i de beques existeixen, com és la vida diària d’un estudiant a França… Al final de la xerrada, alumnes i famílies van fer preguntes per saber-ne més d’aquesta porta oberta per als alumnes de Batxibac.

L’Institut Gabriel Ferrater és centre pioner d’estudis Batxibac a Catalunya i a la resta de l’Estat i té antics alumnes que ja han acabat amb èxit els seus estudis al país veí.