Creem un mesocosmos!

Aquesta setmana passada els alumnes de 1r de Batxillerat Internacional hem preparat un petit mesocosmos a classe de biologia. Un mesocosmos és un petit ecosistema artificial tancat i controlat que permet observar-ne la sostenibilitat i el reciclatge de l’energia, aigua, oxigen i altres substàncies. En el nostre cas, cada alumne l’ha preparat a partir de dues espècies de plantes i un pot de vidre, que permet passar la llum necessària pels vegetals. La finalitat d’aquest experiment és comprovar si les plantes es desenvolupen de manera sostenible i aconsegueixen viure tancades, sense oxigen ni aigua de l’exterior.

L’experiència ha estat molt enriquidora i ens ha permès aprendre més sobre l’ecologia, i sobretot ens ha donat una lliçó de sostenibilitat! (Text redactat per Anna Pascual)