Premi “Adquisició d’obra” del curs 2020-21

Reunits els membres de departament de Dibuix (Rosalia Anglada, Ruben Carrasco, Ester Ferrando, Susana Morales, Josep Salmeron i Isabel Taixés), han acordat concedir el Premi Adquisició d’obra de 2n de Batxillerat del curs 2020-2021 als alumnes Elsa Viñuales Guinart i Fran Molina Capitan. El premi consisteix en una dotació econòmica de 150 Euros per a cada alumne en concepte d’adquisició d’obra. Les obres passaran a formar part del fons d’art de l’Institut Gabriel Ferrater.

El dibuix s’ha anat convertint per a l’Elsa en un element de representació natural, que flueix amb facilitat tant si parla del seu imaginari o de la seva mirada sobre figura humana, espais o objectes.  Ens quedarem per a la col·lecció de l’institut uns dibuixos grans, a tinta sobre cartró, en un format vertical allargat, que ens mostren espais habitables tot copçant-ne l’atmosfera d’una manera directa i neta.

Cal destacar la qualitat i quantitat dels vestits creats pel Fran Molina durant el segon curs del batxillerat. Tant el treball de recerca -on va crear una col·lecció- com en la matèria de disseny, s’ha prodigat en el disseny i confecció de peces de gran dificultat: vestits llargs per a dones i conjunts d’americana i pantaló per a homes. Eren peces poc convencionals, però no eren purs experiments, totes elles s’havien d’escaure a una persona determinada que se les havia de posar. Així ho vam poder veure a la Festa de graduació del batxillerat, on el propi Francesc lluia un vestit que s’havia fet per iniciativa pròpia i no per cap obligació acadèmica.