Racó de l’esportista: Nora Fernández (futbol)

El Racó de l’Esportista és una nova secció que dinamitzarà el professorat d’educació física i que volem que sigui uns espai dinàmic al web de l’institut. Es tracta d’un espai sobre els nostres alumnes amb millor trajectòria esportiva amb la intenció que pugui servir de motivació i inspiració per a la resta de l’alumnat.

La tercera entrevista de la secció és a la Nora Fernández, estudiant de 3r d’ESO, jugadora de futbol del RCD Espanyol de Barcelona. Aprofitem per desitjar-la molta sort en el atípic final de curs o ha seguit connectada i treballant online.

FITXA TÈCNICA

Nom i cognom: Nora Fernández Parra

Edat: 14

Curs a l’IES Banús: 3r ESO

Esport i especialitat: Futbol, davantera

• Quan i com vas iniciar-te en aquest esport? És l’únic esport que has practicat?

Fa 7 anys vaig iniciar aquest esport, ja que jo abans feia gimnàstica rítmica i al meu germà feia futbol i com jo anava a veure cada partit i entrenament d’ell em va arribar la curiositat de poder practicar-lo.

• Què t’enamora del teu esport?

Poder forma un equip, conèixer altre gent, poder compartir vestuari amb nenes que tenen el mateix hobbie que tu i tindre la sort de poder viatjar altres ciutats fent el que més t’agrada i poder conèixer altres cultures.

• Quants dies/hores entrenes?

Entreno 3 dies a la setmana més cada cap de setmana faig un partit en total faig unes 14 hores setmanals.

• Quines són les teves principals virtuts com esportista?

La dedicació en l’esport, l’esforç, el treball i la constància.

• Tens problemes per compaginar estudis, entrenaments, família, viatges, competicions, amics…?

No, és qüestió de saber-te organitzar

• Pots fer un breu repàs als teus principals èxits esportius (currículum esportiu i edat)?

Quan tenia 7 anys vaig començar a jugar en l’equip del meu poble el Cerdanyola fins els 9 anys que em va fitxar el RCD Espanyol que es on estic actualment, en el qual sempre he jugat en les màximes categories on hi guanyat 2 lligues, varis torneig (Footvia, Costa Daurada Cup on vaig sé màxima golejadora, torneig de Xina, torneig de Suècia on vaig ser màxima golejadora i millor jugadora).

També he sigut finalista de la Danone Cup, finalista del Campionat d’Espanya de Seleccions autonòmiques amb Catalunya i finalista de la Copa Catalunya. Aquest any també estic classificada per jugar la fase final amb Catalunya del Campionat d’Espanya i he estat convocada per primera vegada amb la Selecció Espanyola. A l’actualitat jugo el juvenil A del Espanyol.

• Quins són els teus objectius esportius, reptes més propers i per al futur?

Guanyar el  Campionat d’Espanya, debutar amb la Selecció Espanyola i arribar  a jugar a primera divisió (Lliga Iberdrola) ha poder ser amb el meu equip actual l’Espanyol.

• Què et motiva per seguir entrenant? D’on treus les forces?

Arribar a aconseguir els meus objectius i continuar gaudint d’aquest esport com ara. Trec les forces de la meva passió aquest esport i de l’ajuda  de la gent que m’envolta especialment els meus pares.

• Ja saps a què et vols dedicar professionalment quan siguis adult?

Si, suposo que faré magisteri i continuaré jugant a futbol.

• Algun consell pels teus companys de l’institut que vulguin iniciar-se en aquest esport?

Que si de veritat li agrada aquest esport que treballin i gaudeixin, i  que temps al temps alguna cosa bona els recompensarà i sinó que segueixin gaudint d’aquest esport i que mai baixin els braços.

Moltes gràcies Nora per les teves respostes. Et desitgem molta sort en el retorn als entrenaments i les competicions.