Racó de l’esportista: Martí Ruiz (handbol i handbol platja)

El Racó de l’Esportista és una nova secció que dinamitzarà el professorat d’educació física i que volem que sigui uns espai dinàmic al web de l’institut. Es tracta d’un espai sobre els nostres alumnes amb millor trajectòria esportiva amb la intenció que pugui servir de motivació i inspiració per a la resta de l’alumnat.

La quarta entrevista de la secció és al Martí Ruiz, estudiant de 2n de batxillerat, jugador d’handbol del Club Handbol Granollers i de la selecció catalana i espanyola . Aprofitem per desitjar-lo molta sort a la selectivitat i en el proper curs universitari.

FITXA TÈCNICA

Nom i cognom: Martí Ruiz Español

Edat: 17 anys

Curs a l’IES Banús: 2n Batxillerat Social

Esport i especialitat: Handbol-Handbol platja, extrem dret.

• Quan i com vas iniciar-te en aquest esport? És l’únic esport que has practicat?  Vaig començar als 6 anys on feia una extraescolar a primària que es deia multiesport on practicàvem futbol, bàsquet i handbol. Uns amics dels meus pares els seus fills més grans que jo, jugaven al Cerdanyola i em van dir si volia provar; el fer-ho em va agradar molt i vaig decidir quedar-me amb l’handbol.

• Què t’enamora del teu esport? Sincerament tot, els entrenaments, els partits, els viatges amb l’equip, la gent que coneixes, la sensació de guanyar, perdre, els valors de jugar amb equip i el sentiment d’amistat que crees amb tota la gent del voltant.

• Quants dies/hores entrenes?  Entreno 4 dies a la setmana unes 2h i 30minuts, però ara amb el confinament intento fer una hora d’esport ja sigui a casa o al carrer.

• Quines són les teves principals virtuts com esportista?  Crec que les meves millors virtuts en l’esport són que mai em rendeixo, sempre em plantejo reptes i fins que no els aconsegueixo no paro, m’agrada molt el joc en equip i cooperar amb tots per a que tot surti com volem.

• Tens problemes per compaginar estudis, entrenaments, família, viatges, competicions, amics…?  No sempre he tingut problemes però quan comences a entrenar moltes hores i molts dies, has de saber organitzar-te perquè sinó et serà difícil seguir el ritme del cur. També he tingut problemes a l’hora de compaginar el que suposa participar un campionat o concentració i la planificació dels exàmens; això m’ha fet tenir la responsabilitat de parlar amb els professors, explicar-lis la situació i buscar una alternativa.

• Pots fer un breu repàs als teus principals èxits esportius (currículum esportiu i edat)?

Club Handbol Cerdanyola: -Al primer títol així important va ser quan jo tenia 13 anys quan vaig ser campió de Catalunya .

Club Handbol Granollers:

-He sigut 1r de Catalunya i 3r d’Espanya quan tenia 14 anys.

-Quan tenia 15 anys vaig ser 1r a la Copa del Rey.

-Amb 16 anys vaig ser 2n de Catalunya, 2n de la Copa del Rey i 2n d’Espanya.

-Amb 17 anys vaig ser 2n de Catalunya amb el Granollers fent handbol platja.

Seleccions:

-Amb 17 anys vaig ser 3r d’Europa amb la selecció espanyola d’handbol platja.

-Quan tenia 14 i 16 vaig ser Campió d’Espanya amb la selecció Catalana d’handbol.

-Amb 17 anys vaig ser 3r d’Europa amb la selecció Espanyola d’handbol platja

• Quins són els teus objectius esportius, reptes més propers i per al futur?  Aquest any teníem l’oportunitat de ser campions de Catalunya i d’Espanya però degut a la pandèmia s’ha cancel·lat tot. L’any que ve jugaré al 2n equip del Granollers on juguem a Primera Nacional. L’objectiu serà intentar pujar a 2a divisió on es juga per tot Espanya.M’agradaria fitxar per algun equip de 2a per tenir noves experiències i créixer com a jugador per poder aconseguir el meus somnis de jugar en un gran equip.

• Què et motiva per seguir entrenant? D’on treus les forces?  El que em motiva és entrenar que és el que més m’agrada i fer-ho amb el meu equip que portem des de 2n de la ESO junts i això fa que ens riem i ens ho passem bé tots junts.

• Ja saps a què et vols dedicar professionalment quan siguis adult?  Sempre he volgut ser jugador professional d’handbol en alguna lliga estrangera, ja que tots els millors equips i jugadors són de fora d’Espanya.

• Algun consell pels teus companys de l’institut que vulguin iniciar-se en aquest esport?  Que ho intentin, poca gent coneix l’handbol de veritat ja que els esports més “famosos” sempre han sigut el futbol i el bàsquet i crec que es un esport molt divertit, competitiu i interessant de fer.

Moltes gràcies Martí per les teves respostes. Esperem seguir-te per les pistes de tota Europa.