Racó de l’esportista: Guillem Pastor (Patinatge)

El Racó de l’Esportista és una secció dinamitzada pel professorat d’educació física i que volem que sigui uns espai dinàmic al web de l’institut. Es tracta d’un espai sobre els nostres alumnes amb millor trajectòria esportiva amb la intenció que pugui servir de motivació i inspiració per a la resta de l’alumnat.

La setena entrevista de la secció és a Guillem Pastor, brillant estudiant de 4t d’ESO i patinador.

FITXA TÈCNICA

Nom i cognom: Guillem Pastor Salvador

Edat: 15 anys

Curs a l’IES Banús: 4t d’ESO

Esport i especialitat: Patinatge artístic sobre rodes

• Quan i com vas iniciar-te en aquest esport? És l’únic esport que has practicat? Vaig començar a patinar amb nou anys, al club de patinatge de Cerdanyola, perquè la meva germana també ho estava provant. Jo no havia practicat cap esport, i em va agradar des del primer moment.

• Què t’enamora del teu esport? El patinatge és un esport que implica molt esforç i sacrifici, però patinar és genial. Quan portes els patins sents que voles, que no et costa moure’t. Sents el vent xocant amb tu, notes que t’aixeques del terra girant, notes la velocitat amb la que et mous i la força que et recorre el cos. La sensació de que et surti algun salt o pirueta et fa sentir bé i realitzat, perquè tot l’esforç dóna els seus fruits. Ajudes i ets ajudat per les teves companyes en els moments durs. Quan patines, els problemes externs es queden fora.

• Quants dies/hores entrenes? Abans del confinament, entrenava unes 15 hores setmanals repartides en 4 dies. Aquestes hores es reparteixen entre les diferents modalitats (lliure, escola, solo dance, parelles,…) i la preparació física. Ara estem fent preparació física 5 hores setmanals, per no perdre la força, la resistència i la flexibilitat.

• Quines són les teves principals virtuts com esportista? Crec que la meva millor virtut com a patinador és que enfoco les competicions com una oportunitat de donar-ho tot, però no tinc cap problema en perdre. A l’últim trofeu vaig quedar últim, però em vaig sentir bé, perquè ho vaig fer el millor que vaig saber. Sé que no sóc el millor, però entreno per superar-me a mí mateix i no a la resta.

• Tens problemes per compaginar estudis, entrenaments, família, viatges, competicions, amics…? De vegades és difícil; hi ha dies que arribes a casa a les deu i has de fer deures, o et passes tot el cap de setmana a un pavelló, o entrenes 5 hores en un dia, però amb el temps he après a compaginar-ho tot i ara només tinc problemes per compaginar-ho en èpoques de molts deures o exàmens.

• Pots fer un breu repàs als teus principals èxits esportius (currículum esportiu i edat)? Els meus principals èxits esportius han sigut a parelles, on vam quedar 3rs a la Copa Catalana al 2017, primers al Campionat de Barcelona al 2019 i segons al Campionat de Catalunya al 2019. La part positiva de fer patinatge és que es fan moltes competicions i trofeus, i tothom guanya alguna copa.

• Quins són els teus objectius esportius, reptes més propers i per al futur? Aquesta temporada anava a ser la meva primera temporada a Categories (el nivell superior en individual), on anava a competir com a Cadet de 2n any.  La idea era que aquesta temporada servís per acostumar-me a categories, i la vinent ja començar a pensar més seriosament. Segurament la temporada de 2020 ja s’ha acabat, així que ara he de pensar en començar a preparar-me pel 2021, i a poc a poc anar millorant el meu nivell i anar adquirint noves capacitats.

• Què et motiva per seguir entrenant? D’on treus les forces?  El patinatge m’agrada, i això és essencial. A més ens recolzem entre totes. Hi ha entrenaments que es fan pesats, i vols que s’acabi, però és simplement fatiga. Quan no ets tu és algú altre i aleshores ets tu qui ha de recolzar.

• Ja saps a què et vols dedicar professionalment quan siguis adult? Estic segur que no em dedicaré al patinatge ja que és un esport minoritari, com la natació, i molt poca gent hi viu d’això; i a més és un esport que m’agrada fer però no veure; i quan els estudis m’ho impedeixin, sé que ho hauré de deixar. M’agradaria estudiar biologia o dret, però encara no estic segur.

• Algun consell pels teus companys de l’institut que vulguin iniciar-se en aquest esport? Animo a tothom a practicar un esport. És essencial per estar sans, actius i feliços. Sobretot cal esforçar-se i prendre-s’ho amb calma, no obsessionar-se i fer-ho perquè t’agrada, no perquè et sentis obligat.

Moltes gràcies Guillem per les teves respostes, molta sort en aquest final d’etapa i molta sort en el futur.