Racó de l’esportista: Éric Guzmán (atletisme)

El Racó de l’Esportista és una nova secció que dinamitzarà el professorat d’educació física i que volem que sigui uns espai dinàmic al web de l’institut. Es tracta d’un espai sobre els nostres alumnes amb millor trajectòria esportiva amb la intenció que pugui servir de motivació i inspiració per a la resta de l’alumnat.

Inaugurem aquesta nova secció amb l’Éric Guzmán, estudiant de 2n de batxillerat, atleta, dinamitzador de l’Associació Esportiva Escolar de l’IES Banús i alumne implicat en el nostre institut durant els darrers 6 cursos. Aprofitem per desitjar-lo molta sort a la selectivitat i en el proper curs universitari.

FITXA TÈCNICA

Nom i cognom:  Éric Guzmán

Edat: 18

Curs a l’IES Banús: 2n Batx Científic

Esport i especialitat: Atletisme, mig fons , 800m

• Quan i com vas iniciar-te en aquest esport? És l’únic esport que has practicat?  Vaig iniciar-me en l’atletisme quan tenia 7 anys al cros de Cerdanyola . Després de participar-hi em va agradar i vaig anar competint en curses populars. Finalment em vaig apuntar al club d’atletisme  de Cerdanyola. No és l’únic esport que he practicat, a l’escola anava al poliesportiu on jugava a futbol, bàsquet i handbol.

• Què t’enamora del teu esport? El que més m’agrada del meu esport és el fet  que em complementa i em fa millor persona. Practicar un  esport individual m’ha fet millorar molt la meva autocrítica i aprendre a perdre ja que em costava molt de petit. A més a més, els amics que he fet i les experiències que he viscut són també els fets que fan cada dia enamorar-me més d’ell.
    • Quants dies/hores entrenes? Entreno 6 dies a la setmana i els entrenaments duren de 1:30h a 3h.
    • Quines són les teves principals virtuts com esportista? Les meves virtuts com atleta són el compromís amb l’esport, la meva competitivitat i el fet de ser ambiciós i sempre voler millorar com esportista i com a persona.
    • Tens problemes per compaginar estudis, entrenaments, família, viatges, competicions, amics…?  Mai havia tingut cap problema per compaginar els esports amb el estudis, amics etc però des de que vaig començar batxillerat tot va canviar i vaig haver de deixar moltes coses a una banda i prioritzar.. Entrenava més hores, competia i viatjava més per tant havia de ser responsable per sortir amb èxit dels meus objectius.

• Pots fer un breu repàs als teus principals èxits esportius (currículum esportiu i edat)?

Campió de Catalunya Infantil 600 m PC —2014. 12 anys

Campió de Catalunya Infantil 600 m AL—2015  13 anys

4º d’Espanya Cadet als 600 m —2017.  15 anys

Campió d’Espanya per federacions als 600 m—2017 15 anys

Campió de Catalunya Cadet als 600 m AL—2017   15 anys

Subcampió de Catalunya Juvenil als 800 m PC—2018.  16 anys

Subcampió d’Espanya juvenil als 800 m PC—2018. 16 anys

Primera internacionalitat (Copa Ibèrica POR-ESP.) 2n  16 anys

Subcampió d’Espanya juvenil als 800 m AL—2018.  16 anys

Subcampió d’Europa juvenil als 800 m —2018. 16 anys

10è als Jocs Olímpics de la Joventut Buenos Aires 2018.  16 anys

Subcampió d’Espanya juvenil als 800 m PC—2019.   17 anys

Subcampió d’Espanya juvenil als 800 m AL—2019.  17 anys

Premi al millor atleta català juvenil 2017/2018.  17 anys

3r de Catalunya absolut 800m PC 2020. 18 anys.

• Quins són els teus objectius esportius, reptes més propers i per al futur? Els repte més propers que tenia era la participació en el Campionat del Món Júnior però malauradament per la situació actual aquest objectiu no el puc realitzar.  En canvi  el meu objectiu en un futur és arribar a ser atleta olímpic a més de tenir una bona participació.

• Què et motiva per seguir entrenant? D’on treus les forces? El que més em motiva per seguir entrenant són els petits objectius que ens anem marcant a mesura que el gran repte s’apropa perquè un atleta ha d’estar motivat durant tot el camí.

• Ja saps a què et vols dedicar professionalment quan siguis adult?  Quan sigui adult m’agradaria molt ser un atleta professional evidentment però també  espero acabar el grau de psicologia per treballar del que m’agrada.
  • Algun consell pels teus companys de l’institut que vulguin iniciar-se en aquest esport?  Els hi aconsello que  provin totes les disciplines ja què l’atletisme és molt més que córrer.

Moltes gràcies Eric per les teves respostes. Esperem veure’t als Jocs Olímpics.