Els joves arquers de Cerdanyola fan diana al Berguedà

img_5689

El Berguedà acull la Trobada dels joves arquers de l’Escola Catalana de Tir amb Arc, on nens i nenes de 6 a 17 anys, es troben a Bagà en el marc de la Lliga Formativa.
Ni els més optimistes podien imaginar que la jove Escola Catalana de Cerdanyola, creada al gener d’aquest any, a les instal·lacions de l’Institut Banús, estigués ja en condicions de poder participar a la cita del passat dissabte 11 de Febrer al Berguedà, on va tenir lloc la primera Trobada d’hivern de la Lliga Formativa de les Escoles Catalanes de Tir amb Arc.

L’escola de Cerdanyola, encapçalada pel seu director Juan Carlos Ahumada i el seu instructor Oriol Avilés, en aquesta edició ha participat amb 6 alumnes i la seva actuació no ha passat desapercebuda, especialment per la seva Benjamina Keltze , de tan sols 7 anys que va ser una de les grans protagonistes de la jornada. Es van aplegar un total de 60 alumnes de diferents escoles de tot Catalunya que es van desplaçar fins al Pavelló Municipal de Bagà, per competir a la tirada en què al llarg de 3 hores van participar nens de 6 a 17 anys, organitzats per nivells i distancies.
Un cop més, els nens han estat els grans protagonistes d’una jornada festiva i esportiva on tots els pares i assistents han pogut gaudir d’un autèntic espectacle esportiu, com sempre al Tir amb Arc, la jornada s’ha caracteritzat per la seva perfecta harmonia i organització i també per la seva espectacular posada en escena gaudint d’una línia de 60 arquers que han posat a prova a cada tir la seva destresa i il·lusió en perfeccionar-se cada dia mes.
L’Escola Catalana de Tir amb Arc és un projecte de la Federació Catalana conjuntament amb els Clubs de Catalunya, per dinamitzar la formació en l’esport dels nens en edat escolar i que vol implantar un programa formatiu innovador, dissenyat per experts en psicologia esportiva i esportistes d’alt rendiment i que té una metodologia única perquè qualsevol nen a Catalunya pugui aprendre correctament i de la mateixa manera les tècniques de l’esport del Tir amb Arc .
Els nens aprenen divertint-se i sense pressions, adequant el nivell de coneixements a les seves habilitats i capacitats, i si més endavant volen competir, que ho puguin fer amb la millor base possible representant als seus Clubs i territoris.
Aquest projecte sens ànim de lucre, que persegueix l’excel·lència i el retorn esportiu, va ser premiat l’any passat amb el premi a la millor gestió federativa pels seus valors en foment de l’esport en els nens en edat escolar.
Actualment l’Escola compta amb una desena de centres amb monitors certificats per la Federació i prop de 200 alumnes que trimestralment es reuneixen en alguna comarca del país per celebrar aquestes trobades de germanor esportiu.
En aquesta ocasió han participat les escoles del Berguedà, Lleida, Bages, Penedès i Cerdanyola i ho han fet a les fantàstiques instal·lacions del Pavelló Esportiu de Bagà cedit per l’Ajuntament a qui un cop mes volem agrair la seva complicitat amb el nostre esport. Aquesta ja es la segona ocasió que les Escoles Catalanes visiten els incomparables paisatges del Berguedà que per molts pares també es sens dubte un al·licient mes per gaudir del cap de setmana.
La pròxima trobada tindrà lloc el pròxim 8 d’Abril en un altra població de Catalunya on probablement ja amb la primavera, la participació serà encara més nombros
Us esperem a tots!

img_5690 img_5688 img_56871