COMUNICAT DE L’ASSOCIACIÓ ESPORTIVA ESCOLAR IES BANÚS

Benvolgudes  i benvolguts esportistes, cos tècnic, mares i pares que formeu l’Associació Esportiva Escolar IES Banús.

Esperem que tots i totes estigueu bé.

Com bé sabreu, el passat 13 de març la Generalitat de Catalunya va emetre la Resolució SLT/737/2020, per a la qual s’adopten mesures complementàries per a la prevenció i el control de la infecció pel SARS-CoV-2. Una de les mesures adoptades per aquesta resolució va ser “el tancament del centres educatius i de tota classe d’instal·lacions esportives, gimnasos i clubs esportius”. Des de l’entitat, durant tota la setmana prèvia vam seguir de manera escrupolosa totes les recomanacions de les administracions i el passat 12 de març a les 15 h vam decidir suspendre les activitats fins a nou avís.

Ens adrecem a vosaltres per fer-vos coneixedors que el Consell Català de l’Esport (CCE), la Unió de Consells Esportius de Catalunya (UCEC) i l’Ajuntament de Cerdanyola han acordat donar per acabades les competicions dels Jocs Esportius Escolars de Catalunya (JEEC) del present curs en les seves fases locals, comarcals i supracomarcals, un cop analitzada l’afectació que està tenint de la COVID-19 en l’activitat esportiva. Els Jocs, són un programa de la Generalitat que desenvolupem els Consells Esportius coordinats per la UCEC, amb la col·laboració imprescindible dels Ajuntaments, Centres Docents i Entitats Esportives.

D’altra banda les informacions del Departament d’Educació i direcció de l’Institut Banús ens aporten llum al respecte de la no continuïtat de les activitats extraescolars durant aquest curs i això inclou l’estiu, per la qual cosa, enguany no es realitzarà el Campus d’Estiu.

Volem que sapigueu que som una entitat esportiva sense ànim de lucre i que la seva Junta Directiva està formada per pares i mares, esportistes, alumnat i professorat, fa dies que treballa valorant possibles escenaris. Aquest n’era un d’ells i ens obliga a donar per finalitzada la temporada esportiva i animar-vos a tornar a participar amb el nou curs escolar.

Amb la temporada esportiva acabada, la Junta Directiva ha valorat com compensar als esportistes i les seves famílies l’activitat que no ha pogut realitzar en els esports que oferim.

En relació amb les quotes esportives, aquestes, corresponen a un pagament anual. Aquest pagament  inclou, l’equip tècnic, el material, els entrenaments de formació, samarretes i totes les despeses derivades de les competicions com les inscripcions i els arbitratges. Com sabeu les nostres quotes i els recursos de l’entitat són molt ajustats.

Amb la intenció de trobar la situació més equilibrada la Junta Directiva ha decidit retornar la quantitat corresponent als 2,5 mesos no realitzats una vegada restat les despeses anuals ja abonades com (assegurança, inscripció competicions, samarreta d’entrenament, material…), això implica el retorn de:

• Esportistes que fan esports de competició (bàsquet, voleibol, futbol sala): 32,80 €
  • Esportistes que fan esport de lleure (tennis taula, dance, workout, bàsquet): 25,00 €

Recomanem a les famílies descomptar la quantitat a retornar del primer pagament de la quota del curs 2020-2021 que es farà al finals de setembre, principis d’octubre.

Per les famílies d’alumnes que deixen el centre o que vulguin recuperar en efectiu aquesta quantitat, en quan les autoritats ho permetin, informarem d’unes dates i horaris (juny, juliol) en els que es podrà passar per l’institut per retornar l’equipament de competició (samarreta i pantalons, dels esports de competició) i recollir l’import a retornat.

Volem que sapigueu que treballem per tal que el curs 20-21 es pugui iniciar esportivament de la millor manera possible, sense que ningú se’ns quedi enrere. No sabem què passarà els proper mesos i haurem de seguir el que les autoritats competents estableixin, però posarem tot el que estigui a la nostra mà per continuar sent un servei a l’abast de tothom, conscients de la nostra labor social i convençuts que l’esport és una eina molt potent per reduir les desigualtats, cohesionar-nos com a societat i potenciar la salut i els hàbits saludables.

Esperem la complicitat i la comprensió de tots i totes són moments complicats, i prenem les decisions que creiem més adients per a l’entitat.

Gràcies pel vostre compromís i fins aviat.

La Junta Directiva

Associació Esportiva Escolar IES Banús

Fotografia de cloenda de l’estiu passat. Així ens hauria agradat finalitzar. Una abraçada virtual.