Programes de Formació i Inserció (PFI)

Els programes de formació i inserció (PFI) tenen finalitat educativa, formativa i professionalitzadora. Han de permetre a l’alumnat el seu desenvolupament personal i l’adquisició de competències que li facilitin tant la inserció social i laboral com la continuïtat formativa en els ensenyaments postobligatoris.

Perfil professional

Al nostre centre es fan:

• Auxiliar de Muntatge i Manteniment d’Equips Informàtics. Podeu trobar més informació d’aquest PFI al nostre tríptic i a la pàgina de la Generalitat al següent enllaç
    • Auxiliar d’Activitats d’Oficina i en Serveis Administratius Generals. Podeu trobar més informació d’aquest PFI al nostre tríptic i a la pàgina de la Generalitat al següent enllaç
Accés:

Poden accedir a aquest programa de formació i inserció els joves no ocupats que compleixin com a mínim 16 anys d’edat i com a màxim 21 en l’any d’inici del programa i que no hagin obtingut el graduat en ESO.

Durada: 1000 hores, un curs escolar, de setembre a juny que es divideix en:

• Formació general: entre 295 i 345 hores
  • Formació Professional: entre 615 i 665 hores
  • Tutoria, seguiment i orientació personalitzada: 40 hores
  • Formació complementària de reforç i aprofundiment: 25 hores
De què et servirà fer un PFI?
    • Per iniciar-te en una professió
    • Per assolir una formació bàsica que et permeti la incorporació al món laboral i també poder seguir estudis de formació professional
    • Per treballar en aquest àmbit professional
Com és la formació?
    • Formació de caràcter pràctic, a partir del treball per projectes professionals.
    • Desenvolupament, de manera aplicada, dels continguts necessaris de formació instrumental bàsica.
    • Pràctiques en centres de treball com a part important de la formació (FCT).
    • Formació i orientació laboral per facilitar la transició al treball.
    • Atenció individualitzada de l’alumnat i tutorització del grup.
    • Desenvolupament d’actituds i competències que contribueixin al creixement personal i facilitin una inserció social i laboral satisfactòria.
Auxiliar de Muntatge i Manteniment d’Equips Informàtics Auxiliar d’Activitats d’Oficina i en Serveis Administratius Generals
Competència general:

Aquests estudis capaciten per dur a terme operacions auxiliars de muntatge i manteniment de sistemes microinformàtics, perifèrics i xarxes de comunicació de dades.

Què estudiaràs?
  • Mòduls de Formació Professional:
    • Muntatge i Manteniment de Sistemes i Components Informàtics
    • Operacions Auxiliars per a la Configuració i l’Explotació
    • Instal·lació i Manteniment de Xarxes per a Transmissió de Dades
    • Projecte Integrat
    • Formació Bàsica en Prevenció de Riscos Laborals
    • Formació Pràctica en Empreses (mínim 180 hores)
  • Mòduls de Formació General:
    • Estratègies i eines de comunicació
    • Entorn social i territorial
    • Estratègies i eines matemàtiques
    • Incorporació al món professional
    • Tutoria individual i grupal.

Continuïtat a l’acabar el curs:

Obtenció d’un certificat amb la competència professional: IFC361_1: Operacions auxiliars de muntatge i manteniment de sistemes microinformàtics

• Millors possibilitats per a la superació de la prova d’accés als cicles formatius de grau mitjà.
  • Reconeixement dels mòduls professionals superats en el PFI per a l’obtenció del títol professional bàsic associat al perfil.
  • Accés als centres de formació d’adults per obtenir el GESO, sense complir el requisit de tenir 18 anys.

Quines sortides professionals?
    • Ajudant de muntador de sistemes microinformàtics.
    • Ajudant de manteniment de sistemes informàtics.
    • Ajudant d’instal·lador de sistemes informàtics.
    • Ajudant d’instal·lador de sistemes per a transmissió de dades.
    • Muntador de components en plaques de circuit imprès.
Competència general:

Aquests estudis capaciten per dur a terme tasques auxiliars en l’àmbit de l’administració i gestió, així com l’enregistrament i la verificació de dades i documents.

Què estudiaràs?
  • Mòduls de Formació Professional:
    • Tècniques Administratives Bàsiques
    • Arxiu i Comunicació
    • Ofimàtica
    • Projecte Integrat
    • Formació Bàsica en Prevenció de Riscos Laborals
    • Formació Pràctica en Empreses (mínim 180 hores)
  • Mòduls de Formació General:
    • Estratègies i eines de comunicació
    • Entorn social i territorial
    • Estratègies i eines matemàtiques
    • Incorporació al món professional
    • Tutoria individual i grupal.

Continuïtat a l’acabar el curs:
  •  Certificat acadèmic i professional, que conté la qualificació final obtinguda en el PFI i acredita les competències professionals assolides.
  • Certificat del Curs d’accés als cicles formatius de grau mitjà (CAM), si el PFI s’ha cursat en un centre autoritzat a impartir aquest Curs d’accés.
  • Accés als cicles formatius de grau mitjà, d’acord amb la Resolució EDU/2638/2020, de 26 d’octubre.
  • Certificat de professionalitat que emet l’Administració laboral.
  • Accés als centres de formació d’adults per obtenir el graduat en educació secundària obligatòria (GESO), sense complir el requisit de tenir 18 anys.
Quines sortides professionals?
    • auxiliar d’oficina,
    • auxiliar de serveis generals,
    • auxiliar d’arxiu,
    • ordenança,
    • auxiliar d’informació,
    • recepcionista,
    • classificador o classificadora o repartidor o repartidora de correspondència,
    • gravador–verificador o gravadora-verificadora de dades,
    • auxiliar de digitalització,
    • operador o operadora documental,
    • operador o operadora de cobrament o caixer o caixera.

contacta’ns per més informació pfi_cfgb@ibadia.cat