Empúries Batxillerat 2024

Autors: Elena Aranega, Lola Burrull i Pau Cantero

El passat dia 21 de març de 2024, els alumnes de primer i segon de batxillerat de l’Institut Agustí Serra i Fontanet van anar a visitar les runes gregues i romanes d’Empúries, a Girona. Aquesta sortida va ser organitzada pel departament de Ciències Socials i va comptar amb la col·laboració de la professora de llatí, Marta Calvo.

La sortida va tenir una durada de tot el dia, des de les 8:30 h que vam sortir de l’institut fins a les 18 hores de la tarda, quan vam arribar altre cop al punt inicial. La sortida constava de dues parts. La primera va consistir a fer que l’alumnat de primer de batxillerat gaudís d’una gimcana per les runes, activitat que havia preparat prèviament l’alumnat d’Història de l’Art de segon de batxillerat. Utilitzant l’aplicació “Mobile History Map”, vam preparar un joc de preguntes sobre els edificis i elements característics de les runes gregues i romanes. D’aquesta manera, en grups de tres persones, la resta d’alumnes de primer havien d’anar contestant les preguntes mentre visitaven lliurement les runes. La segona part va ser una visita guiada pel Museu d’Empúries on vam recórrer les dues ciutats antigues acompanyats d’un guia que completava la visita amb explicacions didàctiques, interactives i molt interessants que permetien imaginar-nos perfectament la vida en l’antiguitat.

En haver acabat la visita a les runes, va arribar l’hora de dinar. Els professors van organitzar que l’àpat el féssim a la platja, la qual cosa va ser un moment molt relaxant i ens va permetre descansar després d’haver recorregut durant tres hores les ciutats d’Empúries sota el sol.

En conclusió, l’alumnat va destacar el bon tracte del guia i la forma com ho explicava, ja que van entendre a la perfecció tota la informació que els oferia. Va aprendre que les runes d’Empúries tenen una història rica i fascinant que es remunta a l’antiga colonització grega i romana de la regió. Els guies van proporcionar informació detallada sobre els diversos períodes d’ocupació i els esdeveniments històrics que van donar forma al lloc. Els estudiants vam poder observar l’arquitectura antiga, incloent-hi les restes de temples, cases, carrers i murs que encara es conserven. A més, van destacar les troballes arqueològiques més importants realitzades al lloc i van explicar com aquests descobriments han contribuït a la nostra comprensió del passat d’Empúries. Per últim, van proporcionar context cultural sobre la vida quotidiana, les creences religioses, les pràctiques comercials i altres aspectes de la societat a la ciutat Empúries, que van ser molt enriquidors.