Visita a la ‘Terrassa Modernista’ per part de l’aula d’acollida

TERRASSA INDUSTRIAL I MODERNISTA
Els i les alumnes que assisteixen a l’aula d’acollida han passejat pels carrers del centre de Terrassa, han pogut conèixer els principals edificis modernistes de la ciutat i també la seva vinculació amb la indústria tèxtil, que va fer furor a la ciutat a principis del segle XX. Els propietaris de les principals fàbriques, com era el Vapor Aymerich Amat i Jover (actualment MNACTEC) eren les famílies benestants de la ciutat i les úniques que es podien permetre tenir cases senyorials com la Masia Freixa o la Casa Alegre de Sagrera.

MODERNISME I BURGESIA
Qui havia de dir als nostres alumnes que el restaurant Viena, on ara pots menjar-te una hamburguesa o uns donuts ben bons, havia estat la “Sociedad General de Electricidad”! que donava servei a l’enllumenat de carrers i a les cases burgeses de Terrassa. La Casa Alegre de Sagrera ha ocupat gran part de la sortida. Hem visitat totes les estances de la casa-museu que representa l’època de més prosperitat de Terrassa.
Els i les estudiants han gaudit d’un matí lúdic i formatiu alhora. Nois i noies esperem que us hagi agradat l’experiència tant com a les docents que us hem acompanyat!