L’alumnat de 2n d’ESO ha dut a terme un estudi estadístic per tal de respondre a preguntes diverses, com ara les següents:
- Quins colors ens posem quan ens vestim per anar a l’escola?
- Quins d’aquests colors són més freqüents? Quins són menys freqüents?
- Quina part dels alumnes de la classe porta roba de color negre com a color dominant?
L’alumnat ha començat el seu estudi a través de l’observació visual del color dominant en les peces de vestir que portaven posades.
S’ha fet un recompte de cadascuna i amb els resultats del recompte s’ha construït una taula de freqüències amb un full de càlcul de Google.
Finalment, a partir de la taula de freqüències, l’alumnat ha après a fer gràfics de barres i gràfics de sectors.
Per acabar, s’ha dut a terme un debat sobre quins colors eren més freqüents i els motius que podia haver-hi darrere aquesta major freqüència. Aquestes són algunes de les idees que s’han recollit per part de l’alumnat:
- Es prefereixen els colors neutres, com el negre i el gris, perquè combinen bé amb tot.
- Es prefereixen els colors neutres, com el negre i el gris, perquè et permeten passar més desapercebut i evitar la mirada d’altres companys.
Quan hem comparat els resultats d’un grup i l’altre, ens hem adonat que hi havia tendències molt marcades que es repetien, a més de dades curioses: en totes dues aules hi havia un sol alumne que portava el color groc!
Els únics colors que es presentaven en els dos grups eren els mateixos: negre, gris, blau, blanc i groc!