Programa LECXIT

LECXIT és un programa d’aprenentatge i servei que té per objectiu incrementar l’èxit educatiu dels infants a través del treball per la millora de la seva comprensió lectora i poder aconseguir l’èxit lector. En aquest ApS el que fem és ajudar als nens a llegir utilitzant certes dinàmiques i no la lectura tradicional. En aquestes dinàmiques fem jocs de rol com el “Sí, Señor Oscuro”, escrivim i representem obres teatrals, i fins i tot un dia vam anar a la biblioteca del districte i vam fer una dinàmica de lectura allà. Ens ho passem molt bé sempre que anem a LECXIT.

El primer dia ens vam conèixer tots, i, com que sempre estem en parelles un gran i un petit, per fer aquestes parelles la professora ens va donar un paper a cada un (els grans de color vermell i els petits de color verd) i vam anar a la biblioteca de l’escola. Els papers, quan s’ajuntaven un gran i un petit, formaven el títol d’un llibre, així que havíem de trobar el llibre i, acte seguit, la nostra parella. Va ser molt dinàmic i divertit. Després vam estar coneixent-nos, compartint gustos i aficions. I després vam llegir una mica.

sdr

Al principi la relació amb els nens va ser una mica distant, però poc a poc ens hem anat coneixent més i, fins al dia d’avui, tenim una relació de confiança tan forta amb els nostres nens que mai hauria pogut imaginar.

Les seves valoracions:

“Ha estat una experiència inoblidable. M’agrada veure com els nens llegeixen i s’esforcen per superar-se cada dia. Jo també he après molt d’ells i els trobaré a faltar.”

Janette Ruiz

“És gratificant viure l’experiència d’estar amb nens i nenes que comparteixen amb tu una afició, però amb la seva manera de viure-ho, el seu entusiasme i la seva diversió. Al final els agafes estima.”

Paula Méndez

“Ha sigut molt satisfactori veure com la meva nena es superava a ella mateixa cada dia. Ha sigut un plaer poder ajudar als nens. Jo també he acabat aprenent del voluntariat. Ho tornaria a repetir encantada.”

Aisha Fall

“Al principi ho fas amb por, no saps amb què et trobaràs. Però un cop coneixes el que serà el teu nen fins al final, només esperes que arribi la setmana que ve per tornar a veure al petit i ajudar-lo amb la lectura. Sense cap dubte puc dir que el voluntariat no només repercuteix a la persona a la qual ajudes, si no que també et repercuteix a tu. M’ha ajudat a créixer com a persona i ha augmentar la meva creativitat, perquè els nens en tenen molta. Una experiència que segurament no tornaré a viure de la mateixa manera. I convido a que qualsevol persona es presenti com a voluntari, no se’n penedirà”

Nerea Laporta

“A mi m’ha agradat l’experiència perquè m’ha recordat a quan jo era petita. Cada vegada que anava a l’escola disfrutava molt, veure com els nens i nenes tenien tanta imaginació, que no s’avorreixen amb res i que sempre tenien un somriure. Crec que per això i més coses val la pena participar a LECXIT.”

Angie Gómez

“M’ha agradat molt l’experiència. Era molt divertit, m’agraden les activitats que fem amb els nens. Sé que els nens han après molt i jo també. Gràcies per aquesta experiència.”

Samia El Hayari

“Ha sigut una experiència que ens dona valors que podem fer servir en un futur. Es una experiència molt xula i recomanable tant per la meva part com per la part dels nens.”

Jihane Boulaich

LECXIT als mitjans: