5a Enquesta per a l’Ajuntament de Terrassa

Des del curs 2013-14, l’alumnat del centre i el Departament de matemàtiques col·labora amb l’Ajuntament de Terrassa realitzant enquestes que després serveixen a l’Ajuntament per obtenir informació dels habitants de la ciutat i poder prendre decisions sobre els temes tractats.

La primera enquesta que es va realitzar fou sobre Valors ciutadans, el 2014. El curs següent va tractar sobre la Relació entre el centre de la ciutat i els barris que l’envolten i el 2016 s’executà l’Enquesta sobre les percepcions de la ciutadania de Terrassa. El 2017 s’efectuà l’Enquesta sobre el coneixement de la Festa Major de Terrassa i del fet casteller i aquest curs s’ha dut a terme l’enquesta relativa al Temps lliure i esport a Terrassa.

Durant els mesos de novembre i desembre, tot l’alumnat d’ESO, de 1r a 4t, el de 1r de Batxillerat i el de CPICS va realitzar sortides en diferents punts de la ciutat per preguntar a la ciutadania sobre el seu temps lliure, les activitats esportives que realitza i la relació entre el gènere i la pràctica esportiva. Es van realitzar més de 1900 enquestes en tots els barris de la ciutat i després l’alumnat va entrar les respostes en una aplicació web. Al llarg del curs, s’han utilitzat les dades obtingudes per dur a terme diferents projectes d’estadística i tractament de dades per part de diferents grups d’alumnat.

Fa uns dies, l’Ajuntament va publicar al seu web un resum dels resultats de l’enquesta, que podeu veure en aquest enllaç. Al final del resum hi ha l’enquesta que es va passar als ciutadans i ciutadanes.