4t ESO

1. Itinerari

A 4t d’ESO és convenient escollir les matèries tenint en compte l’itinerari acadèmic que es vol seguir en el futur. Des de l’equip orientador, ajudem l’alumnat del nostre centre a escollir les matèries que millor s’adapten a l’itinerari acadèmic i professional de cada estudiant.

Itineraris 4t d’ESO

2. Projecte de recerca (PR)

En el quart curs tot l’alumnat ha de realitzar un projecte de recerca en equip. Aquest projecte ha d’estar constituït per un conjunt d’activitats de descoberta i recerca realitzades per l’alumnat sobre un tema escollit i acotat, en part, per ell mateix, sota el guiatge del professorat. Al llarg del projecte, l’alumnat ha de mostrar capacitat d’autonomia i iniciativa en l’organització del seu treball individual, i també de cooperació i col·laboració en el treball en equip.

El projecte de recerca tindrà la consideració d’una matèria optativa.

Us presentem la documentació relativa al projecte de recerca de 4t.

2.1. Normativa de referència

2.2. Propostes de treballs dels departaments didàctics

Propostes de treball

2.3. Explicació PR per a l’alumnat

Presentació del Projecte de Recerca

2.4. Guia per a l’elaboració de la memòria

Guia memòria

2.5. Guia per a la presentació i per a l’exposició oral

Guia exposició oral

2.6. Exemples de projectes de recerca

Aula domòtica

Composició musical

Edició del concurs Fem matemàtiques

El rei del cinema

2.7. Enquestes PDR

Està relacionat el fracàs escolar amb els videojocs?

Enfermedades mentales

Conseqüències de les drogues

3.Proves d’avaluació diagnòstica

El Departament d’Ensenyament organitza cada curs les proves d’avaluació diagnòstica per als alumnes de 4t d’ESO. Aquests exàmens avaluen les competències i els coneixements bàsics que ha d’haver adquirit l’alumnat al final de l’educació secundària obligatòria en competència comunicativa lingüística (en llengua catalana, castellana i estrangera: anglès o francès), en competència matemàtica i en competència cientificotecnològica.

És una avaluació externa de caràcter informatiu, formatiu i orientador. És una activitat educativa i, com a tal, té caràcter obligatori, ja que està configurada com un dret i un deure de l’alumnat..

En aquest enllaç, hi trobareu tota la informació sobre l’avaluació diagnòstica de 4t d’ESO i exemples de cursos anteriors:

Avaluació diagnòstica 4t d’ESO