Idiomes

En un món globalitzat, l’aprenentatge de llengües estrangeres és una aposta segura dins de l’educació. La nostra oferta està dissenyada per a oferir un ventall d’opcions perquè els alumnes interessats i motivats per ampliar el seu bagatge plurilingüe i pluricultural puguin cursar dues llengües estrangeres al llarg de l’ESO.

Les llengües estrangeres estan inserides dins del currículum de la manera següent:

Una primera llengua estrangera obligatòria (Anglès /Francès) amb una càrrega lectiva de 3 hores setmanals a 1r i 3r d’ESO i de 4h setmanals a 2n i 4rt d’ESO.

Una segona llengua estrangera opcional (Anglès/Francès/Alemany) i de continuïtat obligatòria durant tot el cicle,  amb una càrrega lectiva de 2h setmanals de 1r a 3r d’ESO i de 3h setmanals a 4rt d’ESO.

Facilitem també la preparació i la inscripció a les proves oficials d’anglès (PET, KET i First) , de francès (DELF A2 i B1) i Alemany (Gohete Institut A1).

L’alumnat que així ho desitgi, per tant, al acabar el seu itinerari al Ramon Berenguer IV pot sortir amb una competència plurilingüe de fins i tot quatre llengües: català, castellà, anglès/ francès i/o alemany.

ANGLÈS

El nostre institut  és centre examinador dels exàmens oficials certificats per la UNIVERSITAT DE CAMBRIDGE de nivell d’anglès, gràcies a la col·laboració amb l’European College.

Com ja sabeu, un dels objectius de l’institut és donar oportunitats i facilitar als nostres alumnes el poder aconseguir tenir un domini òptim de l’anglès. És per això que els oferim  que es puguin presentar al  propi Centre, amb totes les facilitats que això comporta. La data prevista per aquest any, si la situació actual del Covid-19 ens ho permet, és el dissabte  4 DE JUNY de 2022.

FRANCÈS

L’Institut francès de Barcelona –entitat que organitza i gestiona els exàmens DELF, reconeguts internacionalment- i el Departament d’Ensenyament tenen un acord pel qual els alumnes de secundària que es matriculin a través del seu centre, gaudiran d’un descompte en el preu de la inscripció.

El Seminari de Francès ofereix doncs als seus alumnes la possibilitat de preparar-se i presentar-se als exàmens DELF (A2, B1 i B2) per poder finalitzar l’ESO i/o el Batxillerat havent acreditat el seu nivell de llengua francesa. D’altra banda, l’INS Ramon Berenguer IV és seu examinadora de l’examen d’expressió oral, cosa que evita als nostres alumnes haver-se de desplaçar aquell dia a Reus.

ALEMANY

En concloure els estudis programats de llengua alemanya, com a matèria optativa de 2n idioma dins l’etapa de la ESO, l’institut Ramon Berenguer IV ofereix la possibilitat de realitzar l’examen oficial Zertifikat A1 Fit in Deutsch que atorga el Goethe Institut. El RBIV facilita l’assessorament necessari a les famílies, resol totes les gestions d’inscripció i es fa càrrec de la preparació dels candidats.