Estada a l’empresa

L’Estada a l’empresa és una matèria optativa que, d’acord al nou currículum de batxillerat (LOMLOE), s’ubica a 1r BAT i que té com a objectiu fer conèixer a l’alumnat la realitat del món laboral mitjançant un període de permanència i activitat de l’alumnat en una empresa.
D’acord amb la normativa actual, ha de tenir una durada de 105 hores (70h han de ser pràctiques), la qual cosa equival a una matèria anual de tres hores. És per això que caldrà complementar un trimestre  cursant una altra matèria optativa de tres hores, de la seva franja,  ofertada  pel centre, i per l’elaboració d’activitats i/o situacions d’aprenentatge relacionades amb la matèria.
Els objectius generals de la matèria són els següents:

1. Prendre contacte amb el món de l’empresa i amb el seu sistema de relacions socials i laborals, així com amb la gestió dels seus recursos.
2. Adaptar-se d’una manera responsable i participativa a les normes de funcionament i a les situacions pròpies del centre de treball.
3. Orientar-se en el món laboral i adquirir informació complementària útil per enfocar el propi projecte acadèmic i professional de futur.
4. Afrontar les tasques encomanades amb progressiva autonomia, organització i iniciativa.
5. Desenvolupar i treballar les capacitats professionals per a les quals l’alumnat té predisposició i una actitud positiva.
6. Reconèixer situacions de risc, amb observació dels elements que hi intervenen i les mesures de prevenció i protecció que en deriven.

Aquí podràs trobar informació sobre el seu desenvolupament al nostre centre:

Resum de la programació didàctica

Normativa relacionada