Assemblees participatives

Amb el projecte “Assemblea” ens proposem educar el nostre alumnat en la responsabilització dels seus processos educatius dins la seva etapa al nostre centre. A diferència de la democràcia representativa que també duem a terme, en què cada grup escull un delegat o delegada que representa el grup en les reunions amb l’equip directiu, en una assemblea tots l’alumnat té veu i vot.

Les assemblees es produeixen en diferents fases. Primer de tot, cada grup-classe du a terme la seva assemblea local, i després es convoca l’assemblea global de totes les classes de cada nivell. La temàtica és diferent a cada curs, però la idea fonamental és que siguin els propis alumnes els qui materialitzin les seves propostes entorn un eix central. Aquest curs, per exemple, l’assemblea de 1r d’ESO s’ha preguntat: “com podem decorar el centre d’una manera sostenible?”, mentre que els de 2n d’ESO treballen per dur a terme de manera autònoma activitats durant l’estona d’esbarjo.

Així doncs, mitjançant les assemblees el nostre alumnat pren consciència de la importància de ser responsables de les seves decisions, se n’adona de la importància d’implicar-se per materialitzar les seves pròpies idees, i participa de manera activa en un procés democràtic que els afecta de manera directa.