Qualitat i millora

L’INS ha definit la qualitat com a part fonamental de la seva política, objectius i estratègies i aplica la norma ISO 9001:2015 com a model de referència per assegurar una gestió de qualitat. La direcció del centre considera la qualitat com un tret distintiu i una eina bàsica de millora contínua i adquireix el compromís de definir aquesta política de qualitat, documentar-la i comunicar-la  per aconseguir la millora contínua del sistema de gestió de la qualitat. Serà el marc de referència per establir els objectius de qualitat.

• Satisfer les expectatives i necessitats educatives de l’alumnat.
  • Contribuir a l’assoliment dels objectius que la societat li assigna com a institució educativa i centre de formació.
  • Desenvolupar i implicar el conjunt de l’equip humà que forma part del Institut per tal d’assegurar un alt nivell de satisfacció de tota la comunitat educativa.
  • Complir amb els requisits i la millora contínua de les activitats i els serveis que desenvolupa i presta a la comunitat.
  • Adopció de metodologies de treball que fomenten l’ús d’eines digitals per tal de millorar la competència de l’alumnat i el professorat en aquest àmbit.
  • Complir amb els requisits legals i normatius aplicables al centre.

La política de qualitat de l’INS Ramon Berenguer IV pretén satisfer les expectatives i necessitats educatives dels nostres alumnes en particular , i de la societat en general, oferint-los uns ensenyaments  i serveis de qualitat.

La implantació i el manteniment del nostre sistema de gestió de la qualitat garanteix el compliment     d’aquest objectiu, el qual contempla com a directrius:

• El treball ben fet i la millora continuada de les activitats i serveis prestats i dels processos de treball.
  • L’aportació de valor als alumnes, al personal i grups d’interès, escoltant la seva veu i tenint cura de satisfer les seves expectatives.
  • L’alineament dels nostres processos i projectes amb la missió institucional, la seva missió i estratègies, procurant actuar conforme a les conductes que es recullen en la formulació de valors.
  • Adopció de metodologies de treball basades en la cultura de la evidència.
  • Gestió de processos orientada a la millora contínua mitjançant la planificació, el desenvolupament i la revisió i millora dels mateixos.
  • La millora de resultats definint indicadors i objectius i avaluant el nivell aconseguit.

La Política de Qualitat de l’INS Ramon Berenguer IV persegueix:

1. Complir la missió: Aconseguir un servei educatiu de qualitat que permeti als nostres alumnes formar-se per a una futura vida acadèmica i laboral tenint en compte tant les seves expectatives actuals com les futures, i abastar la satisfacció i confiança de tota la comunitat educativa: alumnes, pares i personal docent i no docent en un marc de responsabilitat, confiança, respecte per les persones i l’entorn fomentant la llibertat transparència, comportament ètic, la cultura de l’esforç, els valors ecològics.
  2. Assolir la visió: El nostre desig és que l’institut esdevingui un centre de referència a la nostra comarca en el propòsit de donar una educació amb el màxim valor útil per a l’alumne buscant l’efectivitat dels altres serveis que ofereix el centre amb la màxima eficiència per assolir els millors nivells de qualitat.

És responsabilitat de tot el personal de l’INS Ramon Berenguer IV el compromís amb la millora contínua, el sistema de qualitat i els  clients.

La Direcció

Revisat en data 3 de novembre de 2023