Formació en Centres de Treball (FCT)

La formació en centres de treball

Són pràctiques i estades formatives no laborals que realitza l’alumnat de Cicles formatius, en centres de treball, mitjançant un conveni de col·laboració que subscriuen l’escola i l’empresa.

Les Pràctiques en Centres de Treball també es poden dur a terme en empreses de fora del Territori Català.

Aquestes pràctiques i estades formen part del programa formatiu (curricular) d’aquests ensenyaments.

Què comporten per a l’alumnat?

1. El coneixement del món laboral i de l’empresa.
  2. La possibilitat d’estar en contacte amb la tecnologia més avançada.
  3. La compleció de la seva formació professional, amb l’objectiu de capacitar-se per a la incorporació al món laboral.
  4. L’obtenció d’una formació adaptada a llocs de treball específics.
  5. L’acostament a la cultura d’empresa.
  6. L’experiència en el món laboral com a pas previ per a la primera ocupació.
  7. L’inici del seu historial professional acreditat amb el quadern de pràctiques.
  8. La superació del crèdit de formació en centres de treball per a l’alumnat d’estudis postobligatoris.

On les realitzen?

En empreses locals del sector del Cicle Formatiu corresponent.