Treball de recerca

1. QUÈ ÉS EL TREBALL DE RECERCA?

El treball de recerca és una tasca d’investigació que han de realitzar els alumnes de batxillerat, tutoritzats per un professor del centre, al voltant d’un tema concret que es tria lliurement.

És important saber que la nota obtinguda en aquest treball suposa el 10% de la qualificació final del Batxillerat i que, a efectes d’obtenció del títol, es considera com una matèria més.

Presentació introductòria Power point que explica què és el Treball de recerca
Calendari 2024-25 Calendari de seguiment, lliurament i avaluació del TdR.
Normativa d’elaboració del TdR. Decret 171/2022 Normativa de batxillerat. Web del Dep. d’Educació on hi ha tota la informació relacionada sobre el TdR
Concreció en la normativa sobre l’obligatorietat d’incluir un ABSTRACT El TdR ha d’incloure un abstract en llengua estrangera i en la llengua en què no estigui redactat el TdrR (català o castellà)
Informació general XTEC Futlletó informatiu del Dep. d’Educació

2. QUIN TEMA PUC ESCOLLIR?

Cada alumne ha d’escollir un tema de recerca mitjançant el formulari de sol·licitud que facilitarà el tutor del grup.

Els diferents departaments del centre realitzen la seva proposta de temes. Tanmateix, l’alumnat pot decidir lliurement investigar-ne d’altres (tot i que hauran de ser acceptats pel departament en qüestió).

Formulari de sol·licitud Has d’emplenar aquest formulari i lliurar-lo a coordinació de batxillerat
Protocol de selecció del tema i tutor
Proposta de temes departaments Consulta el llistat

3. COM ELABORAR EL TREBALL?

La memòria escrita ha de respectar una sèrie de pautes pel que fa a la seva estructura i redacció, la cerca d’informació o la citació de les fonts d’informació, entre altres coses.

Intenta seguir les orientacions que es donen aquí, juntament amb les que et proporcioni el  tutor del treball.

IMPORTANT: Guia d’elaboració
Guia pràctica per elaborar un TdR-20 consells
Fonts d’informació
Com es fa una bibliografia
Fullet informatiu Xtec TdR

4. COM SERÉ AVALUAT?

En el procés d’avaluació es tindran en compte tres aspectes:

a) el seguiment del treball

b) la memòria escrita

c) l’exposició oral.

La realització de cadascun dels tres apartats és obligatòria per poder optar a aprovar el treball de recerca.

Criteris d’avaluació i de qualificació. RÚBRICA
Condicions de lliurament
Check-list final
Guia de l’exposició oral

5. I SI HE DE RECUPERAR?

Si no has aprovat el treball de recerca en la primera convocatòria, tindràs una oportunitat més per poder fer-ho.

Aquí es publiquen les condicions de la recuperació:  Criteris de recuperació

6. QUÈ PUC FER AMB EL MEU TREBALL?

Nombroses institucions públiques i privades convoquen anualment premis pels millors treballs d’acord amb les condicions establertes a les seves bases. Si has tret una bona qualificació, intenta trobar una convocatòria que sigui del teu interès i respecta les condicions de presentació.

Orientacions generals

Llistat general de premis convocats

Premis Consell Social URV

Premis Universitat de Lleida

Societat Catalana de Química

Premis Universitat Pompeu Fabra

Premis Fundació Reddis

Per altra banda, també s’organitzen exposicions o debats oberts al públic on els alumnes tenen l’oportunitat de presentar els treballs.

Fòrum TRiCS (Tarragona)

Societat de Recerca (Cambrils)