Let’s clean up

L’alumnat de 4t ESO ha participat a la recollida de residus a la Pineda durant tres dies de la setmana del 13 al 16 d’abril dins la matèria de Servei Comunitari. Els participants han anat caminant fins a l’extrem sud de la platja i han recollit durant tres hores uns 22 kg de residus cadascuna de les jornades.

La major part d’aquests residus són microplàstics que consistien en pellets (boletes de polietilè) que s’usen com a matèria primera per a fabricar objectes de plàstic, probablement provinents del port o les indústries properes. També hem trobat moltes burilles, pals de “xupa-xup”, pals de les orelles, trossos petits de plàstic d’objectes diversos trencats, taps d’ampolles, vidres trencats, fils de pescar, productes d’higiene femenina, roba, gots de plàstic i altres objectes no identificables.

Per recollir-los, els voluntaris han utilitzat pales, galledes, sedassos i coladors.

Aquesta recollida ens ha permès conscienciar-nos sobre la gran quantitat de pellets que hi ha a la costa tarragonina i també d’altres residus que deixen molts banyistes. L’alumnat s’ha adonat que es necessita la responsabilitat i consciència de la ciutadania per mantenir un entorn net i saludable.