Estenedor de samarretes estiuenc

Amb la propera arribada de l’estiu, els alumnes de l’optativa d’estampació han obert l’armari i comparteixen amb vosaltres el seu treball del present curs amb les quatre series de samarretes que han realitzat en dissenys inspirats en l’obra de diversos artistes. Esperem que us agradin i siguin del vostre gust.

Sèrie Banksy (1)

Banksy (Bristol, c. 1974) és el pseudònim d’un graffiter britànic. Va aparèixer en el documental titolat “Exit through the gift shop” però se li’n desconeixen més detalls de la biografia. Segons un estudi de la Queen Mary University de Londres que es va publicar al març de 2016, Bansky podria ser Robin Gunningham.  Altres teories afirmen que Banksy podria ser el suís Maître de Casson, cosa que el propi  Maître de Casson nega al seu lloc web.

Serie Malika Favre (2)

Malika Favre va néixer l’1 de desembre de 1982 a la regió de l’Illa de França. Sa mare, que era pintora, li va inculcar la seva passió per la pintura, el dibuix i el disseny. Després d’acabar l’educació secundària es va preparar per estudiar enginyeria quàntica. Però va canvia d’idea i va ingressar a la École nationale supérieure des arts appliqués et des métiers d’art, de París, coneguda com Olivier de Serres, on es va graduar . El 2004 va continuar la formació a Londres, on es va establir mentre estudiava al Surrey Institute of Art & Design, University College en Farnham.

Quan va acabar els estudis el 2006, Favre va entrar a treballar a l’estudi londinenc de disseny Airside, on va realitzar encàrrecs per a diverses revistes i clients de renom com Wallpaper y The Sunday Times. El 2011, va abandonar Airside i es va establir com il·lustradora independent.

El 2020, després de viure catorze anys a Londres i just abans de la pandèmia es va posar a viure a Barcelona.

Serie Kukuxumusu / Callate la boca (3)

Kukuxumusu és una empresa espanyola creada a Pamplona dedicada a dissenyar samarretes i altres articles amb dibuixos humorístics. Tot i que va començar centrada en les festes de San Fermín , avui en dia els seus dissenys abasten una temàtica universal. Es defineixen ells mateixos com una “fàbrica de dibuixos” (The Drawing Factory/Marrazki Fabrika/La Fábrica de Dibujos/La Fabrique de Dessins/La Fàbrica de Dibuixos).

La seva obra es caracteritza per la simplicitat i la ingenuïtat dels dibuixos, la seva identificació amb les festes i les tradicions, i la reinterpretació d’aquestes mateixes festes a través de la inversió de rols o de la inversemblança, reflectint, per exemple, toros surfistes o “encierros” dins del mar, ovelles que corren els “encierros”…

Busquen, amés a més , la innovació en tot allò referent a la tecnologia, els suports i les tendències.

Cállate la boca: Oscar Casla. Nascut a  San Sebastián (43º19’15», -1º58’4″) el març de 1964. Seixanta quatre mesos i un dia després Neil Armstrong va trepitjar la lluna. És l’artista creador de ‘Cállate la boca’. El 1999 i el  2000 col·labora en diversos projectes amb John Cusimano. Testimoni directe de l’eclipsi total de Sol del març de 2006. No ha tastat el cafè. No assisteix a bodes. Sèrie de dissenys i obres inspirades en el món automobilístic.

Sèrie Lliure (4)

Dissenys inspirats en diversos models i personatges (Bob Esponja, Sant, Jordi, La marató de TV3, INS Ramon Barbat,…)

Aquí podeu veure algunes de les samarretes

Generador de Códigos QR Codes