Educació Física – Aula Oberta

Hem jugat a diferents jocs populars dels països que han visitat els nostres protagonistes i ens ho hem passat molt bé!!!

descarga (1)

JAIME MORAL

ANGEL RODRIGUEZ

LEYRE LUNA

ESCARGOT

Es traça amb guix sobre el paviment el dibuix en espiral Segons la Mostra. Es sorteja entre els nens qui Comença el joc. Es decideix amb quina peu es va a saltar i es Comença a la casella número u, Saltant en un sol peu i per una sola vegada en cada casella. Si es trepitja la ratlla, es perd el torn. Es salta Fins al centre on es pot descansar, i es torna Saltant al Mateix peu. En acabar es perd Escollir una casella com “casa seva” i marcar la con super nombre. Ningú més Reduir text saltar-hi i només l’amo Reduir text per descansar-hi amb els dos peus. El joc s’acaba Quan el caragol aquesta població de casa i ja ningú Reduir text passar Fins al centre. El guanyador és el nen que més cases entengui.

images

descarga

Jaime moral

Leyre Luna

Àngel Rodríguez

Strega comanda color

.

Aquest joc requereix un mínim de 3 jugadors, encara que grups de 11 són ideals. Un dels jugadors és elegit com la bruixa, que diu un color. Els altres han de tocar un objecte d’aquest color, ja sigui un article de roba o alguna cosa en l’entorn circumdant, abans que la bruixa pugui atrapar-los. El primer nen tocat es converteix en la següent bruixa. Si la bruixa actual no té èxit, ha de trucar a un altre color.
descarga

Samuel Leal Martinez

Bowls

Consisteix a anar llançant les bowls o boles perquè s’aproximin com més millor al Jack o Kitty (el bolig en petanca). Les regles són molt semblants però la diferència amb la petanca és que:

– Les boles tenen un desequilibri en el seu pes de manera que segueixen una trajectòria corba. Cada bola estan marcades segons el desequilibri que tinguin i els jugadors trien la que millor s’ajusti al joc.

images (3)

bandera-japon_sm

Samuel Leal Martínez

Ayatori

L’objectiu del joc és fer diferents figures utilitzant els dits i una corda. A l’Ayatori poden jugar dues persones, o es pot jugar també sol. Quan es competeix, un dels jugadors manté el fil en una figura determinada i l’altre fa una figura diferent. El jugador que s’equivoca o no aconsegueix la figura proposta perd.

Samuel Leal Martínez

Requesón De Soja

Necessitem almenys 6 nens i un guix cada jugador, inclòs el principal, marca la seva posició amb un cercle de guix. El jugador central, intentarà ocupar la posició de qualsevol altre. Per aconseguir-ho pot enviar a fer qualsevol cosa que se li ocorri.

Bandera_dels_Estats_Units

Samuel Ramírez Pérez

Maria Tunez Plaza

AJUTATUT

Els jugadors formen un cercle, de peu o de genolls, i col·loquen una mà a l’esquena. L’objectiu del joc és que la pilota vagi passant d’un jugador de la seva dreta, colpejant-la amb el palmell de la mà lliure i evitant que caigui a terra. Lògicament no està permès agafar la pilota en cap moment. De vegades els jugadors compten el nombre de voltes que la pilota dóna abans de caure a terra.

descarga (5)

Samuel Ramírez Pérez

Maria Tunez Plaza

Bales

Dos jugadors competeixen un contra un altre. Els dos jugadors han d’utilitzar bales de color diferent. L’objectiu del joc és col·locar totes les bales pròpies al forat com el primer. El jugador que aconsegueixi ficar totes les seves bales al forat com a primer, arriba a ser el guanyador del joc. El guanyador del partit és aquell que hagi guanyat el nombre determinat dels jocs (generalment cal guanyar dos o tres jocs). Les bales poden estar fabricades de qualsevol material no metàl·lic i els seus diàmetres no han de ser superiors a 16,5 mm. La línia de tir està situada a 7,5 metres de distància del centre del forat. El forat té 7 – 11 cm de diàmetre.

00604-Juegos-con-canicas.-El-globo

descarga (6)

Dionisio Ramírez

Adrian Estepa

Aroa Fernandez

KABADDI

El kabaddi es desenvolupa en una superfície rectangular de 13 m. x 10 m. entre dos equips de set jugadors cadascun. L’objectiu del joc és derrotar a l’equip rival sumant més punts o capturant a més adversaris. Cada equip ocupa una meitat de la pista. Un dels equips envia al seu assaltant a l’àrea contrària per intentar capturar el rival i després tornar al seu camp sense ser tampoc interceptat. Si ho aconsegueix, el seu equip guanya un punt.

descarga (5)

descarga (7)

Dionisio Ramírez

Adrian Estepa

Aroa Fernandez

Sepak takraw

També conegut amb el nom de sepak raga, es tracta d’un joc tradicional de pilota en què la pilota, feta amb un teixit de Ratan o de tires de bambú, és passada d’un jugador a un altre utilitzant qualsevol part del cos excepte els avantbraços i les mans. Hi ha dos tipus principals de sepak takraw: bulatan (cercle) i jaring (xarxa). El sepak raga bulatan és la forma original, en la qual els jugadors formen un cercle i intenten mantenir la pilota en l’aire el major temps possible. El sepak takraw jaring és la versió moderna en la qual la pilota es passa en una pista per sobre d’una xarxa elevada.