Comença el repte robòtic nuclear de l’institut Ramon Barbat de Vila-seca

L’alumnat de robòtica de primer de batxillerat de l’institut Ramon Barbat de Vila-seca han acceptat el repte de crear el seu propi joc robotitzat. Però això sí, sense deixar d’aprendre.

Al mes de setembre ho vam plantejar i els va parèixer una bona idea. Ara han de convertir-ho en una realitat. Els i les alumnes de 1r de Bat de robòtica de l’institut Ramon Barbat i Miracle saben a on viuen, els riscos ambientals que tenen al seu entorn i com lluitar contra aquests.

Què proposem?

Proposem, un joc de Laser Tag, situat en un context en el que hi ha hagut un incident molt greu en les petroquímiques i dos grups de persones han quedat confinades en un espai conjunt. Aquests dos grups estan composats per quatre persones cadascun. Aquests dos equips s’hauran d’enfrontar entre si  per tal d’aconseguir punts en un temps determinat. Per aconseguir punts, els integrants dels equips hauran de disparar a un integrant determinat del grup contrari, el qual suposadament, està infectat degut a l’exposició d’un gas que ha sortit de les fàbriques.

Introducció i contextualització:

A la zona catalana del camp de Tarragona, vivim en un constant perill i preocupació degut al sector de fàbriques que es troben casi al mig d’aquest territori. Fa uns anys, per ser més exactes al 14 de Gener del 2020, una de les fàbriques va explotar, provocant la mort de tres persones. Degut a aquests accidents, els habitants de la zona sovinment, hem de realitzar simulacres de confinament per si algun dia patim una desgràcia. Si passés, haurem de passar un temps indeterminat en estat de confinament, i en aquesta situació es basa el nostre joc.

Els nostres objectiu principal serà el següent:

• Crear un joc de pistoles laser tag, gaudir de tot el procés que comportarà i acabar jugant-lo.

Durant aquest procés també ens agradaria complir amb aquests requisits:

• Aprendre a modular en 3D.
  • Saber muntar circuits electrònics
  • Conèixer més a fons el món de la programació.

Funcionament d’una pistola làser i exemples

El funcionament comença amb el subministrament l’energia al làser i l’activa.
Després el sistema d’enfocament i fa que vagi en un punt fix o que sigui més gran el
rang. Quan surt el làser doncs aquest surt amb una freqüència i amb un detector
doncs podràs saber si li has donat.

Un exemple podria ser un comandament a distància ja que utilitzen els infrarojos per donar
informació.

Hi ha comandament que són universals, això significa que tenen un rang de freqüència
més gran i serà compatible amb totes les televisions o aparells.

Us deixem l’enllaç al nostre vídeo introductori que vam fer per apuntar-nos a aquesta edició del RetoTech.