Les dues últimes hores del projecte de música les hem passat a l’Auditori Josep Carreras de Vila-seca. En el marc del programa AraArt hem anat a veure un assaig obert d’un concert molt especial per a trombó i piano dins del Perspective Festival, que oferirà tres concerts durant aquesta quinzena. Estem molt acostumats a veure els trombons al final de les orquestres i a sentir-los en moments molt intensos i amb la potència de la secció de metalls. El que hem sentit avui és completament diferent, hem sentit un so rodó, càlid, expressiu i vellutat que ens ha captivat a tots.
Els dos intèrprets han descrit una per una les obres que tocaven i el trombonista ha anat explicant curiositats de l’instrument. No té claus i amb les diferents posicions va tocant totes les notes. En una de les peces ha fet servir una sordina i hem pogut comprovar la diferència del so. Són músics canadencs i tant les explicacions, com les nostres preguntes ens han permès practicar l’anglès.
Com que veníem de l’Institut, i portàvem les partitures i els instruments, i a l’Auditori hi ha un piano, en el final de l’assaig, hem canviat els papers. Ells dos han fet de públic mentre nosaltres tocàvem i cantàvem dues de les cançons que hem treballat durant els dies de projectes. Ens han dit que ho hem fet molt bé.
Al vespre un grupet d’aquests alumnes hem tornat a l’Auditori per veure el concert. No cal dir que, amb l’atmosfera d’un concert real, ens ha encantat. I ens hem fet una última foto de família, en la qual també hi surten la regidora de l’Ajuntament i el director del Conservatori, amb qui hem parlat també uns minutets.
Gràcies Conservatori i Auditori per obrir-nos les portes, per permetre’ns poder conèixer dos músics professionals i poder gaudir d’una estona tant xula amb música en directe.







