METODOLOGIA ABP

Dins l’acord de col·laboració entre l’Institut Ramon Barbat i la Universitat Rovira i Virgili, per l’acollida de professors en pràctiques del Màster de Formació del Professorat de Secundària, s’ha realitzat durant aquest mes de març, la investigació relativa a estudiar els avantatges i inconvenients d’una nova metodologia d’ensenyament aprenentatge basat en la resolució de problemes (ABP).

Aquesta metodologia posa als alumnes en un context d’un problema real, que han de resoldre mitjançant la investigació i el
debat de forma autònoma, amb l’acompanyament d’un professor que els guia en el seu procés d’investigació.

Els alumnes seleccionats per la realització d’aquest estudi han estat els del primer curs del CFGM IM30, dins el mòdul d’instal·lacions elèctriques i automatismes. En concret, els alumnes han hagut de resoldre l’automatització del moviment d’un muntacàrregues de dues plantes, mitjançant una tracció elèctrica basada en un motor trifàsic, amb els corresponents elements de control.