Projecte de lectura

Tot l’alumnat als matins a l’INS Miquel Tarradell ( ESO, Batxillerat i C. Formatius) té inclòs en el seu horari lectiu mitja hora diària de lectura. Depenent del nivel educatiu, aquesta mitja hora és gestionada i dinamitzada de manera diferent. El temps durant aquesta franja és exclusivament dedicat a llegir o a una activitat relacionada amb la lectura.

L’activitat desenvolupada per l’alumnat en aquesta mitja hora de lectura varia en funció del nivell:

A l’ESO es realitza el projecte “Actualitza’t 2.0” en col·laboració amb l’alumnat de 2n del Cicle Superior d’Integració Social.   Setmanalment els alumnes de 2n ESO es reparteixen en petits grups i llegeixen amb els seus “padrins” en diferents racons del centre. La resta de dies l’alumnat del CFGS d’integració social pot planificar i avaluar la seva pràctica, competències clau del seu perfil professional.

A 3r, 4t Els alumnes ja tenen un gust concret per aquelles obres que volen llegir  La nostra coordinadora de lectura recull les demandes per tutories, va a comprar els llibres amb alguns alumnes i després es presenten les novetats a les classes  .També participen de clubs de lectura: autors a les aules, BCNegra , on a més de llegir tenen la possibilita de comentar amb l’autor de l’obra.

A Batxillerat  aprofitem per fer la lectura comentada d’aquelles obres obligàtories de català, castellà i anglès d’aquest nivel educatiu.

A la resta de grups de Cicles Formatius llegeixen lectures relacionades amb els mòduls professionals.

També tenim un blog dedicat a la lectura i els llibres: http://libertarradell.blogspot.com.es

Per qualsevol qüestió relacionada amb el tema us podeu adreçar a :libertarradell@instarradell.cat