Preinscripció i matrícula batxillerat. Curs 2024-2025

Han de presentar la sol·licitud de preinscripció a l’Institut Euclides les persones que vulguin estudiar al nostre centre:

• la modalitat d’arts plàstiques.
  • qualsevol modalitat quan l’alumne està cursant l’ESO en un altre centre (l’alumnat de 4ESO de l’Euclides ja té la plaça reservada, no ha de fer la preinscripció).
  • les persones que cursen o han cursat un cicle formatiu.
  • les que provenen d’un institut que no imparteix el batxillerat.

Informació necessària per fer la inscripció a l’Institut Euclides. Codi del centre: 08052992

Podeu trobar tota la informació necessària per fer la preinscripció i matrícula a la pàgina web del departament d’Educació.

1.- PRESENTAR LA SOL·LICITUD EN SUPORT ELECTRÒNIC

La sol·licitud s’ha de presentar al registre electrònic de la Generalitat mitjançant el formulari electrònic.

Accés a la sol·licitud de preinscripció en suport electrònic *(disponible del 18 al 25 d’abril)

Per poder utilitzar el formulari electrònic, cal identificar-se amb un certificat digital, com per exemple el DNI electrònic, o el sistema alternatiu d’identificació idCAT Mòbil, i el número d’identificació de l’alumne/a amb el qual consta al Registre d’Alumnes de Catalunya (RALC) i que es pot obtenir amb la Consulta de l’identificador de l’alumne. La direcció del centre on s’han cursat ensenyaments des del curs 2015-2016 també pot facilitar el número identificador de l’alumne/a a les famílies i, en casos excepcionals i durant el període de preinscripció, es pot sol·licitar aquest identificador a les àrees territorials del Departament d’Educació, acreditant-se amb el DNI o document equivalent.

El tràmit de presentació de la sol·licitud electrònica s’acaba amb l’enviament del formulari i no s’ha de presentar cap còpia al centre.

Si no es pot utilitzar el formulari electrònic cal utilitzar el formulari amb suport informàtic.

La llista de sol·licitants s’ordena en funció dels Criteris generals i complementaris de prioritat

2.- PRESENTAR LA SOL·LICITUD EN SUPORT INFORMÀTIC

Únicament en casos que no sigui possible la presentació de la sol·licitud electrònica

Un cop emplenada i enviada la sol·licitud, caldrà imprimir i firmar el document que genera l’aplicació i enviar escanejada o fotografiada el document de sol·licitud juntament amb la documentació requerida.

Documentació a adjuntar a la sol·licitud en cas de sol·licitud en suport informàtic

Documentació identificativa:

Major d’edat:

• DNI / NIE / Tarja de residència

Menor d’edat:

• DNI alumne i del Pare/Mare o Tutor
  • Llibre de família

Criteris generals i complementaris de prioritat

Accés a la sol·licitud de preinscripció en suport informàtic *(disponible del 20 al 26 d’abril)

3.- TERMINIS:

• 16 d’abril de 2024: oferta inicial de places escolars
  • Enviar sol·licitud: Del 18 al 25 d’abril.
  • Aportar documentació. Fins al 26 d’abril
  • Llistes amb puntuació provisional: 17 de maig.
  • Reclamació puntuacions: 17 al 23 de maig.
  • Llistes un cop resoltes reclamacions: 29 de maig.
  • Llistes amb puntuació ordenada definitiva: 8 de juny
  • Llistes d’alumnat admès i llista d’espera: 20 de juny
  • Matrícula ordinària. : Del  21 de juny a l’1 de juliol

Tots els llistats es publicaran en aquest web

Salutacions,

4. Batxillerat artístic d’arts plàstiques. Criteris de prioritat i criteris complementaris.

En la preinscripció escolar 2024-2025, els criteris prioritaris i les puntuacions corresponents són els següents:

• L’existència de germans o germanes que ja estudiïn en el mateix centre educatiu, 50 punts.
  • Quan el domicili habitual es troba a l’alt Maresme (Tordera, Palafolls, Malgrat de Mar, Santa Susanna, Pineda de Mar, Calella, Arenys de Mar, Arenys de Munt, Sant Pol de Mar, Canet de Mar, Sant Iscle de Vallalta, Sant Cebrià de Vallalta): 30 punts.
  • Quan a instància del pare o mare, tutor/a o guardador/a de fet es pren en consideració, en comptes del domicili habitual, l’adreça del lloc de treball d’un d’ells, i aquesta és dins la zona educativa del centre: 20 punts.
  • Si el pare o la mare percep l’ajut de la renda garantida de ciutadania, 15 punts.

Tot seguit, si hi ha un empat en la puntuació de les sol·licituds, s’aplica la puntuació dels criteris complementaris, que serveixen per desempatar. Els criteris complementaris i les puntuacions són els següents:

• L’existència d’un membre de la unitat familiar amb una discapacitat superior al 33%, 15 punts.
  • Si el pare o mare treballa al centre triat en primera opció, 10 punts.
  • Si l’alumne o alumna forma part d’una família nombrosa o monoparental, 10 punts.
  • Si l’alumne o alumna que es preinscriu té germans bessons, 10 punts.
  • Si l’alumne o alumna que es preinscriu es troba en situació d’acolliment familiar, 10 punts.
  • Si es té la condició de víctima de violència de gènere o terrorisme, 10 punts.
Altres informacions importants a l’hora de triar centre educatiu:

L’Equip Directiu