Preinscripció ESO 2024-2025

Abans de matricular-se s’ha de fer la preinscripció. Amb la preinscripció se sol·licita l’admissió en un centre determinat.

Podeu trobar més informació sobre el procediment de preinscripció i matrícula a la pàgina web del Departament d’Educació.

Calendari de preinscripció i matrícula

• 5 de març de 2024: oferta inicial de places escolars.
  • Del 8 al 20 de març de 2024 (a partir de les 9 hores): presentació de sol·licituds.
  • Fins al 22 de març de 2024: presentació de documentació.
  • 17 d’abril de 2024: llista de sol·licituds amb puntuació provisional.
  • Del 17 al 22 d’abril de 2024: presentació de reclamacions
  • 25 d’abril de 2024: llista de sol·licituds amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions.
  • 30 d’abril de 2024 a les 11 hores: sorteig per resoldre les sol·licituds de preinscripció empatades en punts
  • 2 de maig de 2024: llista ordenada
  • Del 29 al 31 de maig de 2024: ampliació de peticions de preinscripció per a alumnes sense plaça assignada a cap centre
  • 7 de juny de 2024: oferta final de places escolars
  • 10 de juny de 2024: llista d’alumnes admesos i llista d’espera
  • Del 18 al 26 de juny de 2024: matriculació

Impresos i Documentació

En el moment de formalitzar la sol·licitud electrònica heu de conèixer el codi del centre (codi Institut Euclides: 08052992), l’identificador de l’alumne i identificar-vos amb d’un certificat digital, DNI electrònic o IdCat Mòbil de la mare/pare o tutor legal que fa la sol·licitud.
Els centres adscrits a l’Institut Euclides són:
08022801 Escola Antoni Doltra
08022835 Escola Jaume I
08045033 Escola Montpalau
08045045 Escola Mediterrània
08053421 Escola Aloc
08055117 Escola Sant Jordi
08065007 Escola Poble Nou
Les persones que no puguin fer la sol·licitud electrònica, poden usar el formulari en suport informàtic, adjuntant al formulari el document identificatiu de la persona sol·licitant i el certificat electrònic de la inscripció de naixement o llibre de família.
Us informem que l’Ajuntament de Pineda ha obert uns punts de suport presencials per aquelles famílies que no sàpiguen fer la sol·licitud telemàtica.

Criteris de prioritat per a l’ordenació de les sol·licituds

La preinscripció escolar és un procediment administratiu per assignar una plaça a cadascun dels infants o joves que s’escolaritzen per primera vegada en un centre educatiu determinat.

Les famílies han de presentar una sol·licitud, indicant la llista ordenada de centres que demanen i especificant-ne les circumstàncies (residència habitual, si l’infant o jove té un germà o germana al mateix centre, si té alguna necessitat educativa específica…), per les quals s’obtenen punts.

Quan un centre educatiu rep més sol·licituds que places disponibles, s’aplica el sistema de puntuacions a les sol·licituds, per decidir qui obté plaça, de manera ordenada i transparent. Aquest sistema de puntuacions té en compte dos grups de criteris: els prioritaris, amb els quals s’ordenen les sol·licituds per puntuació, i els complementaris, que s’apliquen en cas d’empat en la puntuació.

Cal especificar, però, que en la preinscripció a l’Educació Secundària Obligatòria (ESO), abans de res, es té en compte si les sol·licituds provenen d’un centre adscrit, ja que si és així aquestes sol·licituds s’assignen per davant de les que provenen d’altres centres. En el nostre cas els centres adscrits són Escola Antoni Doltra, Escola Jaume I, Escola Montpalau, Escola Mediterrània, Escola Aloc, Escola Sant Jordi i Escola Poble Nou.

En la preinscripció escolar 2024-2025, els criteris prioritaris i les puntuacions corresponents són els següents:

• L’existència de germans o germanes que ja estudiïn en el mateix centre educatiu, 50 punts.
  • Quan el domicili habitual es troba a Pineda: 30 punts.
  • Quan a instància del pare o mare, tutor/a o guardador/a de fet es pren en consideració, en comptes del domicili habitual, l’adreça del lloc de treball d’un d’ells, i aquesta és dins la zona educativa del centre: 20 punts.
  • Si el pare o la mare percep l’ajut de la renda garantida de ciutadania, 15 punts.

Tot seguit, si hi ha un empat en la puntuació de les sol·licituds, s’aplica la puntuació dels criteris complementaris, que serveixen per desempatar. Els criteris complementaris i les puntuacions són els següents:

• L’existència d’un membre de la unitat familiar amb una discapacitat superior al 33%, 15 punts.
  • Si el pare o mare treballa al centre triat en primera opció, 10 punts.
  • Si l’alumne o alumna forma part d’una família nombrosa o monoparental, 10 punts.
  • Si l’alumne o alumna que es preinscriu té germans bessons, 10 punts.
  • Si l’alumne o alumna que es preinscriu es troba en situació d’acolliment familiar, 10 punts.
  • Si es té la condició de víctima de violència de gènere o terrorisme, 10 punts.

Altres informacions importants a l’hora de triar centre educatiu: