Plàstic 0: L’Euclides se suma a aquesta iniciativa de ciència ciutadana

130 alumnes de 2n i 4t d’ESO participaran aquest curs de la recollida de mostres de sorra de la platja de Poblenou, fent pas a pas el protocol científic establert, amb el suport del Centre d’Estudis Avançats de Blanes i de l’Institut de Ciències del Mar (ICMCSIC).

Seguidament, l’alumnat analitzarà les mostres al laboratori de l’institut, per buscar i classificar la presència de microplàstics que es trobin. I per acabar, les dades obtingudes es faran arribar a l’equip científic del projecte “Plàstic 0” a través de la plataforma de ciència ciutadana Observadors del Mar.

Aquesta setmana s’han començat els mostreigs i se seguiran fent fins al maig. A final del curs es realitzarà una trobada amb altres centres educatius que participen del projecte per compartir l’experiència i els resultats.