L’alumnat de 1r d’ESO fa tallers d’anellaments d’ocells

Els alumnes de primer d’ESO han pogut assistir a diferents tallers d’anellament d’ocells que ofereix l’Escola de Natura. Els anelladors col·loquen les xarxes la nit abans, d’aquesta manera al matí a primera hora ja podem tenir un mostratge important i es poden anellar els diferents ocells agafats a la xarxa. L’anellament és un mètode científic basat en el marcatge individual de les aus per tal d’obtenir-ne informació. Així doncs, l’anellament no és únicament un sistema per a l’observació, sinó també un mètode d’estudi sobre diferents aspectes: migracions, desplaçaments, longevitat, reproductivitat… Els alumnes avui han fet d’ornitòlegs i han après a classificar i a estudiar diferents espècies: el nom comú, el nom en llatí, el pes, la mida de les ales, les característiques del plomatge…… Ha estat una jornada científica molt interessant!!