Els alumnes de la cooperativa ClipFlag visiten la Fageda

Aquest divendres 15 de març  ClipFlag va anar a la Fageda. La Fageda és el nom  d’una fundació que va néixer a principis dels anys 80 com una experiència pilot per intentar treure els malalts mentals dels hospitals psiquiàtrics de Salt i canviar l’estat de marginació social que patien. Per aquesta raó, el 1982 La Fageda va posar en marxa a Olot un projecte empresarial amb l’objectiu d’inserir laboralment aquestes persones. El 1987 La Fageda es va instal·lar a la seva seu actual, al Mas Els Casals, dins del parc natural de la fageda d’en Jordà. Actualment és una organització amb més de 300 persones, entre treballadors i persones ocupades.
Els alumnes d’emprenedoria vam poder visitar les instal·lacions on hi havia la part de la granja de les vaques, la fàbrica de làctics i de gelats, l’obrador de melmelades, la jardineria i el servei d’atenció al visitant.  Seguidament vam poder degustar un dels seus productes, mirar un documental i fer preguntes a una de les seves tècniques. Aquesta experiència va ser molt interessant. Vam passar el dia en un entorn natural incomparable i això ens va ajudar a conèixer com funciona una cooperativa i a adquirir més sensibilitat pel que fa al col·lectiu de gent amb malalties mentals.