Manifest del 8 M

Dins la matèria de Cultura i Valors, els i les alumnes de 2n volem manifestar:

Com cada 8 de març, milions de dones de tot el món protagonitzem una vaga feminista per a fer visibles les nostres demandes, les nostres reivindicacions, els nostres treballs i els nostres cossos. Per tant hem decidit fer-nos escoltar denunciant des de aquí el següent:

• La bretxa salarial, és a dir, les diferències de sou entre homes i dones per a oferir un mateix servei.

• El despreci amb comentaris, com, les dones només serveixen per fregar els plats, dona había de ser; Ui de quin mal humor està avui,segur que té la regla…

• La falta d’oportunitats, ja que, és molt més fàcil que contractin a homes perquè saben que les dones s’agafaran dies lliures per cuidar de les seves filles o fills si en tenen.

• Que tractin a les dones com a objectes sexuals o les sexualitzin en videoclips o anuncis.

• Les dones i noies han de poder sortir al carrer sense por, sense que les repassin de dalt a baix, sense que les jutgin per com es comporten o per com van vestides.

• La baixa potenciació de dones polítiques, esportives i científiques ja que la majoría són homes, o això és el que ensenyen a els centres educatius.

• NO és NO, la manera de vestir d’una persona no significa sí, només un és .

• Les preguntes sexistes a famoses com, quants fills vols tenir? Quan et casaràs? Mentres que a els homes no els hi diuen res d’això.

NO PARAREM LA LLUITA FEMINISTA FINS ACONSEGUIR LA IGUALTAT! PERQUÈ SI TOQUEN A UNA, ENS TOQUEN A TOTES!