INTERCANVI AMB ALEMANYA

Després d’una setmana d’intercanvi amb 20 alumnes de l’Anne Frank Gesamtschule, a la bonica ciutat de Gütersloh, els 21 alumnes de 3r d’ESO de l’institut Baix Montseny que hi han participat, tornen cansats però molt contents d’haver pogut formar part d’aquesta interessant experiència que els ha permès no només fer tallers en grup i practicar l’anglès, sinó també treballar la cohesió de grup, la interculturalitat, establir contacte amb els seus corresponsals i fer amics en un altre país.
Durat aquesta setmana han pogut visitar l’ajuntament de Gütersloh, la ciutat de Colònia i la seva catedral, Bielefeld i eli castell de Sparrenburg, conèixer el funcionament d’una empresa internacional com Dr Oetker, visitar un taller inclusiu i veure com treballen persones amb habilitats diferents, escoltar de primera mà les experiències de joves refugiats procedents d’Iraq, el Líban i el Perú i gaudir  d’una tarda d’escalada en un rocòdrom a l’aire lliure, entre d’altres coses. Fins i tot, la seva arribada ha estat notícia en dos diaris locals!.
El nostre centre fa anys que organitza l’intercanvi de francès amb alumnes de 3r d’ESO i, amb el seu recolzament i experiència, aquest ha estat el primer any que hem pogut oferir a alumnes del mateix curs, l’oportunitat de viatjar també a Alemanya. I ha estat tot un èxit!. Esperem poder repetir aquesta experiència els propers anys.