Webinari celebrat sobre els avantatges de la FP DUAL als Cicles Formatius

Divendres 16 d’abril es va dur a terme el webinari “Coneix la FP DUAL al Baix Montseny”, organitzat per l’Institut Baix Montseny i amb el suport de l’Ajuntament de Sant Celoni i la Cambra de Comerç del Vallès Oriental.

Van participar-hi 39 persones, entre empreses instal·lades en el territori i alumnes que estan realitzant actualment aquesta modalitat formativa, enfocada a la generació de talent demandat pel teixit industrial i a la inserció professional de perfils qualificats.

Foto: Berta Espinosa, alumna de Química Industrial a Givaudan Ibérica S.A.

Vanessa Almendros, Directora de Recursos Humans de Givaudan Ibérica, S.A.  i Jordi Alsina, Responsable de Producció de Salicru, S.A. van exposar la gran facilitat en la gestió dels tràmits i també van exposar els avantatges que suposa acollir alumnat en DUAL.  Per part dels alumnes que actualment estan realitzant FP Dual (la Berta Espinosa a Givaudan Ibérica S.A. i l’Aymane Attalauziti a Klöckner Pentaplast España S.A.U.), van explicar la seva experiència personal i van recomanar la DUAL a futurs/es estudiants.

Foto: Jordi Alsina, Responsable de Producció a Salicru, S.A.

Actualment l’INS Baix Montseny ofereix en modalitat DUAL els CFGS de Mecatrònica Industrial i de Química Industrial, en base a la demanda del teixit empresarial instal·lat en el territori. Ambdós cicles tenen un important impacte en la generació d’ocupació de qualitat en el territori, donat que contribueixen a la inserció de la major part d’alumnes que els finalitzen. Concretament, un 87% dels alumnes que han finalitzat el CFGS de Mecatrònica Industrial en modalitat DUAL estan treballant a les indústries del sector del territori i un 71% dels alumnes que han finalitzat el CFGS de Química Industrial estan treballant en el clúster químic instal·lat al Baix Montseny.

Si desitgeu ampliar la informació sobre la FP Dual, podeu adreçar-vos a l’institut Baix Montseny (secretaria@insbaixmontseny.cat)  o bé a l’àrea de Promoció econòmica de l’Ajuntament (empresa@santceloni.cat).