TROBADA AMICAL DE MATHAUSEN I AJUNTAMENT DE SABADELL

El divendres 27 d’abril, els alumnes de 2n de batxillerat que el curs passat van participar en el viatge al camp de concentració de Mathausen i les alumnes de 1r de batxillerat que hi aniran aquest any, vam anar a Sabadell a la 6a trobada de Joves de la Xarxa Mai Més. La trobada, organitzada per l’Amical de Mathausen i l’Ajuntament de Sabadell, vol ser el punt de trobada entre tot l’alumnat que participa amb l’Amical en diferents projectes de memòria i d’intercanvi d’experiències artístiques i reflexions al voltant de l’exili i la deportació als camps nazis.

En aquesta trobada hi van participar més de 150 joves de centres educatius del país i de fora que formen part d’aquesta xarxa antifeixista.
També  es va recordar el bombardeig de Gernika i es va fer sonar la sirena que anunciava els bombardejos en record a les víctimes del 26 d’abril de 1937.
Els nostres alumnes va explicar la història d’en Jaume Pujolàs, un celoní deportat a Mathausen.