PROVES CANGUR 2021

El passat dijous dia 18 de març el nostre institut va participar a les Proves Cangur 2021, un concurs de talent matemàtic on es plantegen 30 preguntes que cal resoldre en un màxim de 75 minuts i que va dirigida a tots els instituts de Catalunya, País Valencià i Balears.

L’objectiu de les proves és que els alumnes participin i dediquin una estona especial a divertir-se tot resolent els reptes plantejats. Els problemes es basen més en el raonament i l’enginy que en coneixements matemàtics específics.

Pensem que la participació en aquesta prova és una bona oportunitat per introduir a l’aula unes matemàtiques diferents a les habituals i treballar, de forma lúdica i innovadora, aspectes referents a les competències associades a la resolució de problemes. És per això que a l’Institut Baix Montseny des de fa anys promovem la participació a aquest concurs.

La participació al concurs és voluntària i és l’alumne qui decideix lliurement si vol participar o no.

Degut a les circumstàncies provocades per la Covid aquest concurs va quedar suspès l’any 2020 i aquest any no hem pogut realitzar les proves al gimnàs de l’escola del Soler de Vilardell tal com vam fer fa 2 cursos, quan vam mobilitzar al voltant de 190 alumnes. Aquesta vegada ho hem fet en grups més reduïts i respectant els grups bombolla a 1r i 2n d’ESO. A 3r i 4t d’ESO i a Batxillerat, com que els alumnes es barregen a les assignatures optatives, hem buscat espais grans per poder fer la prova ajuntant els alumnes d’un mateix curs escolar. Això sí, en espai gran i ventilat, amb el líquid hidroalcohòlic a prop, respectant la distància i sempre amb la mascareta!!!!

Gràcies a tots, la jornada va ser un èxit d’organització i de participació i ha fet que, tot i les circumstàncies, un total de 142 alumnes del nostre centre, des de 1r d’ESO fins a 1r de Batxillerat, dediquessin una bona estona a gaudir resolent els problemes plantejats.

Esperem repetir el curs vinent  …. i esperem que sigui sense mascareta!!!!!!!

Rebeu una salutació cordial des de l’Institut Baix Montseny !!!