PROJECTES SERVEI COMUNITARI 2019-2020

Enguany ha estat el primer curs del Baix Montseny en fer Servei Comunitari. Fins ara, al centre es feia voluntariat a 3r d’ESO en diferents entitats i escoles de la zona i vam transformar-lo i adaptar-lo a la realització del SC. Tot i així, donat el gran volum d’alumnes (més de 120) s’han hagut de preparar altres nous projectes per tal d’ampliar l’oferta i la varietat dels serveis a realitzar.

L’Institut Baix Montseny acull alumnat d’altres poblacions veïnes i hem col·laborat amb les escoles de primària d’aquests municipis per tal de poder oferir un servei proper a l’entorn dels alumnes que vénen de fora de Sant Celoni.

Abans de fer el servei i després de fer la tria, vam organitzar els alumnes per projectes i es van realitzar 12h de sessions prèvies i de preparació de material i continguts necessaris abans de fer els serveis a les entitats, específics segons el projecte a portar a terme. La primera sessió en tots els projectes que es va poder fer, van venir professionals  de les entitats a explicar el funcionament i característiques de la feina a fer. Les altres sessions, proposades i planificades dins d’un Classroom per a cada projecte estaven destinades a treballar continguts específics i necessaris per al treball concret de cada servei.

A causa del confinament per la pandèmia, part de l’alumnat no ha pogut realitzar el servei in situ tot i que han explicat en vídeos el recull de la seva experiència per tal de fer-ne difusió i explicar-ho als companys i companyes que el proper curs hauran de fer el Servei Comunitari.

Els projectes que hem tingut aquest curs són:

• Apropem el Lecxit a les escoles: Aqua Alba de Gualba, Soler de Vilardell, Escola Montnegre de la Batllòria, Alzinar de Campins. Amb la formació Lecxit de la Fundació Jaume Bofill.
    • Escola Adults Sant Celoni: Amb els grups d’alfabetització digital (ADI) i Acompanyament en lectoescriptura (ALE).
    • Curses de muntanya (Trail Montseny): Conveni amb l’Associació Esportiva Montseny per tal de participar en la preparació i desenvolupament de diferents carreres dins el Parc Natural del Montseny.
    • Espai Natural de les Llobateres: Conveni amb l’ONG SEO Bird Life i l’Ajuntament de Sant Celoni en un projecte de cura i manteniment de l’espai natural de les Llobateres. Muntatge de Caixes-niu. Vam presentar al setembre el projecte a l’espai Àgora del Simposi APS i Servei Comunitari Ambiental al CosmoCaixa i se n’ha fet difusió també a la ràdio local de Sant Celoni.
    • Let’s Clean up, Europe! : Projecte de jornada de neteja de l’entorn, lligat enguany al projecte de Llobateres.
    • Escola Bressol Municipal El Blauet: acompanyament en l’escolarització i preparació de contes-titelles per als infants.
    • ANBM, Associació Neurològica Baix Montseny: acompanyament en les tasques i creació i realització de material i tallers de memòria per als usuaris.
    • Fira del Loni: Campanya i recapte de diners mitjançant activitats i venda de productes elaborats per l’alumnat per a fer durant la Fira del Loni al juny, recollint diners per a Associacions contra el càncer infantil.
    • Acompanyament a l’escolarització: en totes les escoles adscrites a l’Institut amb activitats diverses: Francès a Aqua Alba i Soler a cicle superior, a totes les escoles: preparació de contes i titelles per educació infantil, contes teatralitzats per cicle inicial, suport a les tasques dels mestres.

Gràcies a tot l’alumnat i l’equip de professorat del Servei comunitari per fer-ho possible!