PROJECTE ERASMUS+ INTERCANVI AMB ALEMANYA

Durant la setmana passada (del 12 al 20 de febrer) i en el marc  d’ un projecte Erasmus +, disset alumnes de 3r d’ ESO de l’ Institut Baix Montseny de Sant Celoni van portar a terme la primera part d’ un intercanvi cultural i lingüístic (espanyol-anglès) que gira al voltant del tema de la  “Responsabilitat per a mi, per a tu, per a Europa” (la responsabilitat de mantenir, transmetre i respectar les diferències culturals i tradicions de cada poble, la responsabilitat amb el medi ambient i amb projectes socials com la cooperativa La Fageda, entre d’ altres).    Durant vuit dies els alumnes i les seves famílies van acollir de manera extraordinària un grup d’ alumnes del mateix curs de l’Institut Anne Frank Schule de Gütersloh, un poblet al nord- oest d’ Alemanya.
En el projecte ha intervingut també l’ Associació alemanya Droste-Haus de Verl, sense la coordinació i participació de la qual aquest projecte no hagués estat possible.
La segona part d’ aquest intercanvi tindrà lloc del 26 de març al 2 d’ abril, aquest cop, al poble alemany de Gütersloh.
Aquest és el segon any que es porta a terme aquest intercanvi i esperem repetir els propers anys, doncs es tracta d’ una experiència molt enriquidora i interessant tant pels alumnes com per a les famílies i la resta de la comunitat educativa.
Taller de cuir al Poble Espanyol
Taller de gegants i capgrossos a Sant Celoni