Programa Salut i Escola Curs 22-23

El Programa de Salut i Escola (PSiE) neix al 2004 de la cooperació entre el Departament d’Educació i el Departament de Salut amb el propòsit de potenciar la coordinació dels centres docents, els serveis educatius i els serveis sanitaris en accions de promoció de la salut i de l’atenció als alumnes.

El fi de PSiE és millorar la salut dels adolescents mitjançant accions de promoció de la Salutde prevenció de les situacions de risc i d’atenció precoç per als problemes relacionats amb la Salut mental, la salut afectiva i sexual, el consum de drogues, alcohol i tabac i facilitar la promoció d’actituds i d’hàbits saludables (factors protectors) en col·laboració amb els centres educatius i els serveis de salut comunitària presents en el territori afavorint  l’accessibilitat dels adolescents als programes de salut amb garanties de privacitat i confidencialitat.

La població objecte del programa són adolescents que cursen ESO però també  està obert als alumnes dels altres cursos del centre educatiu, basant-se en el principi d´equitat i de universalitat de la salut.  El programa s’ofereix mitjançant la consulta oberta, en la qual una infermera de l’equip d’atenció primària de referència de el centre escolar ofereix unes hores setmanals presencials al centre escolar. L’alumne pot anar a consulta de manera espontània, derivat per el tutor o professorat del centre educatiu amb el fi de vetllar per la salut biopsicosocials de la població escolar. El programa també ofereix activitats grupals, segons les necessitats del centre educatiu, sent la professional de Salut i Escola el referent de salut per al centre educatiu.

A més, aquest any es publicarà mensualment una píndola de Salut per donar consells i orientacions als adolescents. Aquí us deixem la del mes d’octubre.